در جلسه قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی مطرح شد
جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از ارائه طرح تصویب رشته کارشناسی ارشد روایت گری دفاع مقدس خبر داد و گفت: برای فارغ التحصیلان این رشته نیز با ابلاغیه جدید نیروهای مسلح بازار کار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۶۲۱۹۷۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدیبا موضوع هماهنگی ارتقای راهیان نور دانشجویی سال 94 با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت و جمعی از معاونین فرهنگی سایر دستگاه های آموزش عالی و بسیج دانشجویی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار فضلی جانشین سازمان بسیج و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج از ابلاغ آیین نامه اجرایی راهیان نور دانشجویی کشور که از جانب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور کشور تنظیم شده است خبر داد و گفت: این آیین نامه به فرمانده کل قوا، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه آزاد و رئیس جهاد دانشگاهی ابلاغ شده است و قرار است به همه دانشگاه های کشور نیز ابلاغ شود.

وی در خصوص نحوه چگونگی اجرای این آیین نامه خاطر نشان کرد: ما در نیروهای مسلح هر ابلاغیه ای را که صادر می شود لازم الاجرا می دانیم و تصور من این است که ابلاغ شدن آیین نامه اجرایی اردوهای راهیان نور نیز در همه وزارتخانه و دانشگاه ها اجرایی خواهد شد.

سردار فضلی در ادامه سخنان خود یادآور شد: دیروز جلسه راهیان نور دریا را در بندرعباس و جزیره هرمز داشتیم و به حمدالله شرایط برای اعزام دانشجویان به این مناطق وجود دارد.

جانشین سازمان بسیج هم چنین جزایر دفاعی کشور را از دیگر عناصر مهم اردوهای راهیان نور عنوان کرد و گفت: اعزام اساتید نخبگان و دانشجویان به جزایر دفاعی کشور فرصت طلایی برای آشنایی آن ها با جزایر ایران و موقعیت دریایی آن محسوب می شود.

**اعزام اساتید نخبگان و دانشجویان به جزایر دفاعی

وی با یادآوری این موضوع که در ششمین سال از اعزام راهیان نور دریایی قرار داریم تصریح کرد: نیروی دریایی نیز در این شش سال تمام قد پای کار بوده و تاکنون 150 هزار نفر از راهیان نور دریایی بهره مند شدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پایان سخنان خود در موضوع اعزام دانشجویانی که درس دو واحدی دفاع مقدس را در دانشگاه می گذرانند به اردوی راهیان نور تاکید کرد.

در ادامه این جلسه سردار عبدالرضا خداکرم جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از مصوب شدن 7 رشته با محوریت دفاع مقدس خبر داد و گفت: از این 7 رشته یک رشته در مقطع کارشناسی و 6 رشته در مقطع کارشناسی ارشد تصویب شدند و هم چنین 20 رشته دیگر تا مقطع دکترا نیز در حال پیگیری برای تصویب شدن است.

**20 رشته با محوریت دفاع مقدس تا مقطع دکترا در حال پیگیری برای تصویب شدن است

وی در ادامه با اشاره به اینکه محوریت دفاع مقدس در دانشگاه ها به دو صورت پیگیری می شود اظهار داشت: درس دو واحدی دفاع مقدس به صورت یکی از واحدهای درسی اختیاری در دانشگاه ها تدریس می شود و هم چنین رشته های مستقل دانشگاهی نیز همانند ادبیات دفاع مقدس و جغرافیای دفاع مقدس به صورت مستقل دانشجو می پذیرند لازم به ذکر است سرفصل دروس رشته های دیگر نیز راجع به موضوع دفاع مقدس نیز لحاظ شده اند.

**به طور میانگین در هر ترم 135 هزار دانشجو درس دو واحدی دفاع مقدس را می گذرانند

سردار خداکرم از برگزاری 22 دوره تربیت مدرس با موضوعیت دفاع مقدس خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون 2 هزار و 400 استاد برای تدریس این درس تربیت شدند که هر کدام از آنها در شورای ارزشیابی مورد ارزیابی قرار گرفته و مجوز تدریس را اخذ خواهند کرد. هم چنین به طور متوسط در هر ترم 135 هزار دانشجو در حال گذراندن این درس دو واحدی هستند که در مجموع 3 هزار و 500 کلاس درسی را در بر می گیرد هم چنین هزار و 200 استاد در هر ترم مشغول تدریس درس دو واحدی دفاع مقدس هستند.

جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در ادامه سخنان خود یادآور شد: از سال 87 به بعد حدود یک میلیون و 400 هزار موفق به گذراندن این درس دو واحدی شدند.

**رشته کارشناسی ارشد روایت گری دفاع مقدس برای تصویب ارائه شد

وی از ارائه طرح تصویب رشته کارشناسی ارشد روایت گری دفاع مقدس خبر داد و گفت: قرار است طرح تصویب این رشته در جلسه هفته آینده کمیته برنامه ریزی دفاع مقدس وزارت علوم به بحث و بررسی گذاشته شود تا به تصویب برسد هم چنین برای فارغ التحصیلان این رشته نیز با ابلاغیه جدید نیروهای مسلح در دانشگاه های مرتبط با نیروهای مسلح بازار کار در نظر گرفته شده است.
 
ارسال نظرات