مدیر اتاق فکر لرستان:

طرح انتخاباتی گفتگوی عقلانی مقدمه همدلی و همزبانی در لرستان برگزار می شود

مدیر اتاق فکر لرستان گفت: طرح انتخاباتی گفتگوی عقلانی مقدمه همدلی و همزبانی در لرستان برگزار می شود
کد خبر: ۸۶۲۱۹۸۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سید پیمان هاشمی در اولین حلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی اتاق فکر دانشگاههای استان لرستان که در محل دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: در آستانه انتخابات مسئولیت اجرای طرح گفتگوی عقلانی مقدمه همدلی و همزبانی برای استفاده از دیدگاههای اعضای هیئت علمی دانشگاهها در دستور کار اتاق فکر دانشگاههای لرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح گفتگوی عقلانی مقدمه همدلی و همزبانی با هدف جلوگیری از سطحی نگری و شعارزدگی و استفاده از ظرفیت هیجانات انتخاباتی برای ورود نخبگان به این عرصه در آستانه انتخابات توسط کارگروه فرهنگی و اجتماعی اتاق فکر دانشگاههای استان لرستان برگزار می شود افزود: متاسفانه اعضای هیئت علمی برای ورود به عرصه انتخابات بی انگیزه شده اند و با این حال امیدواریم که با برگزاری کرسی های آزاداندیشی و مناظره با حضور چهره های سیاسی در قالب این طرح انگیزه لازم را در اساتید ایجاد کنیم.

مدیر اتاق فکر دانشگاههای لرستان گفت: اتاق های فکر استانی در پی توافق نامه ای که بین معاونت فرهنگی وزارت علوم و مرکز بررسی های استراتژیک دفتر ریاست جمهوری منعقد شده راه اندازی شده اند.

هاشمی با بیان اینکه اتاق های فکر استانی متشکل از نخبگان دانشگاهی و غیر دانشگاهی، مدیران مرتبط با هر موضوع در دست پیگیری اتاق و سازمان های مردم نهاد است تصریح کرد: در اتاق های فکر استانی در خصوص مسائل مشکلات و آسیب های کشوری و استانی تصمیم گیری و راهکارهای رفع این مشکلات به معاوت فرهنگی وزارت علوم و مرکز استراتژی های راهبردی ریاست جمهوری ارائه می شوند.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای ارائه شده توسط اتاق های فکر در سفرهای استانی ریاست جمهوری مورد استناد قرار می گیرند و پشتوانه اجرایی دارند بیان کرد: هدف از تشکیل اتاق های فکر استانی این بوده که تصمیمات از چشتوانه فکری برخوردار باشند و از اتخاذ یک شبه و بدون نظر کارشناسی جلوگیری شود؛ از این رو باید راهکارهای این اتاق با دقت نظر و تامل در مسائل و مشکلات ارائه شوند.

مدیر اتاق فکر دانشگاههای لرستان با تاکید بر اینکه اتاق های فکر جهت گیری سیاسی ندارد گفت: در اتاق فکر دانشگاههای لرستان شش کارگروه شامل کارگروههای فرهنگی و اجتماعی، محیط زیست اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، علم و فناوری و کارگروه بهداشت و سلامت تشکیل شده است.


ارسال نظرات