رئیس سازمان نظام پزشکی بیان کرد:

دکتر شیبانی، با صداقت و اخلاص در پیشبرد و تحکیم نظام پزشکی تلاش کرد

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: دکتر شیبانی اولین رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی سکان‌دار این ساختار مهم پزشکی کشور شد و با صداقت و اخلاص در پیشبرد و تحکیم این نهاد کوشش کرد.
کد خبر: ۸۶۲۲۰۱۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر علیرضا زالی، در مراسم نکوداشت عباس شیبانی، نخستین رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: دکتر شیبانی دارای خصوصیات اخلاقی بسیاری هستند و فضائلی که در ایشان وجود دارد سبب شده که همه ما دوست داریم شخصیتی همچون او داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه چهره‌های بین نسلی همچون دکتر شیبانی می‌توانند برای نسل‌های مختلف درس‌های بزرگی را داشته باشند، ادامه داد: این درس‌ها همچون اخلاق دوستی و مردم دوستی به ویژه برای پزشکان جوان حائز اهمیت است.

وی گفت: بسیاری از اقدامات امروز ما وامدار تلاش‌های دکتر شیبانی است، ایشان در دوران دفاع مقدس اقداماتی انجام داده که واقعا اقدامات ایشان سخت و غیرممکن بوده است.

زالی، ادامه داد: ویژگی‌های دکتر شیبانی باید بیشتر از گذشته نشان داده شود؛ ایشان سال‌های متمادی به دلیل مبارزات سیاسی نماد دانشجوی پزشکی پرشور و با نشاط بوده است، همچنین ایشان پایه‌گذار نهضت دانشجویی نوین و اصل انقلابی بوده که کمتر به آن توجه شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه ایشان از مفاخر جامعه ایرانی محسوب می‌شوند که شناساندن راه و روش او برای نسل جدید از ضروریات است، افزود: آقای شیبانی علاوه بر ویژگی‌های ممتازی که به لسان و بیان همگان جاری است به عنوان اولین رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی سکان‌دار این ساختار مهم پزشکی کشور شد و با صداقت و اخلاص در پیشبرد و تحکیم این نهاد کوشش کرد.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های ممتاز ایشان این است که همواره مورد وفاق همه گروه‌های سیاسی بوده و پشتکار و اعتقاد راسخ ایشان در سال‌های خدمت‌رسانی در هیأت امنای ارضی و ریاست دانشگاه تهران موجب پیشرفت‌های بزرگی در کشور شده است.

زالی، به فعالیت این اسطوره بزرگ علم پزشکی اشاره کرد و گفت: آقای شیبانی طی ۵ دوره نماینده مجلس بوده و علاوه بر جایگاه تحسین‌برانگیز میان مردم و اتباع در قلوب مردم ایران جای داشته و این مسئله سبب شد که مردم تهران ایشان را به عنوان یکی از اعضای شورای شهر انتخاب کنند.
ارسال نظرات