در مراسم نکوداشت دکتر عباس شیبانی مطرح شد؛

نیاز جامعه پزشکی به شخصیت‌هایی همچون دکتر شیبانی/ تقدیر بسیج جامعه پزشکی از دکتر شیبانی

رئیس مجمع انجمن‌های علمی و تخصصی با اشاره به شخصیت نخستین رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: دکتر شیبانی نخستین رئیس نظام پزشکی بعد از انقلاب بود که با خلق نیکوی خود بحران‌های آن دوران را مرتفع کرد و جامعه پزشکی به افرادی همچون ایشان نیاز دارد.
کد خبر: ۸۶۲۲۰۱۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، ایرج فاضل، در مراسم نکوداشت دکتر عباس شیبانی نخستین رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: بزرگداشت شخصیت‌هایی همچون دکتر شیبانی اقدامی ارزنده و انسانی است، بنده دکتر شیبانی را از زمان دانشجویی می‌شناسم که در آن دوران وی مدتی را در زندان به سر برد و زمانی که آزادی شد به دانشگاه آمد و با تقدیر دانشجویان روبه‌رو شد.

رئیس مجمع انجمن‌های علمی و تخصصی با بیان اینکه دکتر شیبانی بسیار خوش خلق و مهربان است و هرگز رگه‌هایی از تظاهر و ریا در وی مشاهده نمی‌شود، افزود: ایشان تا همین لحظه هم اخلاق خوب خود را حفظ کرده است و تزلزلی در افکار او پیدا نشده است.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی امثال دکتر شیبانی را کم دارد و لازم است شخصیتی مثل او را بیشتر داشته باشیم؛ وی به علت شخصیت‌ والا مسئولیت اصلی هیأت امنا را پس از انقلاب بر عهده گرفت و نقش مهمی در موضوع پیوند ارگان‌ها و اعضای بدن داشت.

فاضل، با بیان اینکه دکتر شیبانی یک پدیده است، افزود: ایشان بسیار مستغنی بود و در بی‌نیازی انکار ناشدنی است، همچنین ایشان در ‌‌‌نهایت صرفه‌جویی و قناعت زندگی کرده و با توجه به اینکه زمانه کارهای اجتماعی و سیاسی او بر کار طبابتش چیره شد اما هیچگاه از کمک به بیماران دریغ نکرد.

رئیس مجمع انجمن‌های علمی و تخصصی خاطرنشان کرد: دکتر شیبانی نخستین رئیس نظام پزشکی بعد از انقلاب بود که با خلق نیکوی خود بحران‌های آن دوران را مرتفع کرد و نقشی سازنده در اوضاع نظام پزشکی در آن دوران داشت.

 تقدیر رئیس بسیج جامعه پزشکی از دکتر شیبانی
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی در پایان این مراسم دکتر محمد رئیس‌زاده، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور از تندیس دکتر عباس شیبانی رونمایی کرد و از ایشان تقدیر به عمل آورد؛ در این مراسم تقدیر مسئولان وزارت بهداشت، تعدادی از اعضای شورای شهر و پزشکان مطرح کشور نیز حضور داشتند.
ارسال نظرات