مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: دانشگاه‌های ما باید به شکل تخصصی در زمان بحران آماده ارائه خدمات در مکانی غیر از بیمارستان ثابت باشند به این دلیل که ممکن است بیمارستان به دلیل بحران دچار آسیب شده باشد.
کد خبر: ۸۶۲۲۰۱۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر نظام الدین طباطبایی، درباره اقدامات انجام شده در زمان وقوع بحران در سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: در این سازمان نیروهای خود را در قالب تیم‌های اضطراری، عمومی و تخصصی سازماندهی کرده‌ایم به شکلی که نزدیک به ۲۷ هزار نفر هیئت علمی شامل متخصصان، پزشکان و پیراپزشکان عضو این سازمان هستند و این افراد را در قالب تیم‌های تخصصی به منظور واکنش در مواقع بحرانی سازماندهی کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: به منظور آمادگی در مواقع بحرانی این افراد به شکل مرتب اعزام‌های مختلفی را به خارج از کشور همچنین به استان‌های محروم و کم برخوردار انجام می‌دهیم که اخیرا نیز اعزام‌هایی را به استان‌های خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان داشته‌ایم.

برگزاری مانور امداد و نجات در پارک ولایت
مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با اشاره به برپایی مانور امداد و نجات که در پایان بهمن ماه در پارک ولایت تهران برگزارخواهد شد، افزود: در این پارک یک بیمارستان صحرایی مستقر می‌شود و در آن تمامی مراحل امداد در یک بحران به نمایش گذاشته خواهد شد که با همکاری تمامی بخش‌های سپاه حضرت رسول تهران (ص) نحوه اسکان، امداد رسانی، تغذیه حتی کنترل امنیتی منطقه بحران زده اجرا خواهد شد.

نیازمند برپایی بیمارستان موقت در منطقه بحران زده هستیم
طباطبایی، تاکید کرد: ساختمان بسیاری از بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و توانبخشی فرسوده‌اند که ممکن است با یک زلزله دچار مشکل شوند، پس باید قابلیت آن را داشته باشیم که یک بیمارستان خواهر یا موقت را در منطقه بحران دایر کنیم.

وی، ادامه داد: دانشگاه‌های ما باید به شکل تخصصی در زمان بحران آماده ارائه خدمات در مکانی غیر از بیمارستان ثابت باشند به این دلیل که ممکن است بیمارستان به دلیل بحران دچار آسیب شده باشد.

نبود مالکیت بیمارستان صحرایی در اختیار دانشگاه‌ها ضعف بزرگی است
مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از ایرادات در حوزه دانشگاهی کلان شهر تهران، نبود مالکیت سازه‌های بیمارستان‌های صحرایی در بیمارستان‌ها است، اظهار کرد: دانشگاه تهران باید با داشتن ۲۷ بیمارستان بزرگ حداقل ۵ سازه بیمارستانی داشته باشد همچنین ضرورت وجود سه سازه بزرگ برای دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد و نبود این موضوع یک نقص محسوب می‌شود.
ارسال نظرات