از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت:

کشف 16 کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروی انتظامی شهرستان بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: امسال 16کیلوگرم انواع مواد مخدر با هوشیاری و همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی شهرستان کشف شده است و این نشان از عزم جدی و تلاش و فداکاری نیروی انتظامی و مرزبانی در مقابله با این پدیده خانمان‌سوز است.
کد خبر: ۸۶۲۲۰۷۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حلیم، فرماندار بیله سوار در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و اسلام در كنار جنگ نرم، بحث مواد مخدر را در اولويت خود قرار داده ‏اند و از همه ظرفيت هاي خود استفاده مي كنند كه اين بلاي خانمان سوز را هر روز ‏گسترده تر نمايند. خواستار توجه جدی اعضاء به بحث اطلاع رسانی در زمینه آسیب های مواد مخدر شد.

وی با بيان اينكه والدين نيز بايد در برابر اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر احساس مسئوليت بيشتري در قبال فرزندانشان داشته باشند گفت:علاوه بر برخوردهاي امنيتي، انتظامي و مقابله اي، ارتباط صمیمانه اعضای خانواده با یکدیگر می‌تواند سد محکمی در مقابل کشش قشر نوجوان به سوی مصرف مواد مخدر باشد.

حلیم از جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان به عنوان اولویت ترین جلسه یاد کرد و گفت: اثرات مواد مخدرباید از سنین پایین و از طریق مدارس و کانونهای پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و رسانه ها اطلاع رسانی شود.

وي در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: متأسفانه امروزه چالش بزرگ جامعه ما با تغییر وضعیت مواد مخدر سنتی به صنعتی و دسترسی فراوان به شیشه و غیره است که تنها با جنبش فراگیر در عرصه پیشگیری با حمایت مردم، رسانه ملی، روحانیت، اساتید و کارشناسان، هنرمندان، مجمع خیرین، دستگاه‌های مسئول کشوری، استانی و شهرستانی و تمام افراد تأثیرگذار می‌توان با آن مقابله کرد.

فرماندار در بخش ديگري از سخنان خود نجات یک انسان را نجات جامعه دانست و افزود: تلاش و همت در راه امنيت اخلاقي و مبارزه با مواد مخدر يك كار خداپسندانه و داراي اجر اخروي است كه بايد به عنوان يك وظيفه شرعي نگريست.

حلیم فرماندار بیله سوار گفت:براساس تحقیقات دانشگاهی در کشور 58%درصد مصرف کنندگان مواد مخدر بین 20تا 40سال سن دارند و بر این اساس 88درصد مصرف کنندگان مواد مخدر مرد و 12درصد زن هستند.که بر این اساس 66درصد از افراد مصرف کننده در مناطق شهری و 26درصد در روستاها و 8درصد در حومه شهر قرار دارند.

وی گفت: بر اساس تحقیقات 72درصد مصرف کنندگان در کشور متاهل هستند و اولین پیشنهاد دهندگان برای مصرف دوستان با30درصد وعلاقه شخصی با22درصد است.

حلیم ادامه داد: افزایش کشفیات مواد مخدر نشان دهنده تلاش سازمان یافته دشمنان برای ترویج پدیده خانمان سوز اعتیاد است.

مقام عالی دولت در شهرستان بیله سوار خواستار ارائه اطلاعات و آگاهی رسانی مراکز ذیربط در مورد عوارض قرص های روان گردان و همچنین نظارت بر استفاده از قرص های و مواد مورد استفاده در باشگاههای پرورش اندام و آرایشگاهها شد.

ایشان خواستار نظارت جدی بر فعالیت قلیانسراها شد و گفت: با واحدهایی که پروانه کسب آنها صنف قهوه خانه ای نیست ولی به این صنف مشغول هستند برخورد خواهد شد و قلیانسراهای شهرستان حق ارائه خدمات به دانش آموزان و افراد زیر 18سال را ندارند.

وی همچنین خواستار تجهیز گمرک بیله سوار به ایکس ری کامیونی شد و گفت: باتوجه به تردد مسافرین آذری و همچنین کامیونها از مرز بیله سوار جهت دقت در کنترل و ارزیابی بهتر ،گمرک شهرستان بیله سوار نیاز جدی به ایکس ری کامیونی دارد.تا سرعت عمل و دقت در ورود و خروج افزایش یابد.

حلیم با تقدیر و تشکر از زحمت کشان پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی شهرستان در کشف انواع مواد مخدر در شهرستان گفت: امسال 16کیلوگرم انواع مواد مخدر با هوشیاری و همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی شهرستان کشف شده است.و این نشان از عزم جدی و تلاش و فداکاری نیروی انتظامی و مرزبانی در مقابله با این پدیده خانمان‌سوز است و باید قدردان این ایثار و از خودگذشتگی بود.

فرماندار بیله سوار همچنین خواستار برگزاری همایش در زمینه پیشگیری از اعتیاد در دانشگاههای شهرستان شد و بر لزوم استفاده از ظرفیت های فرهنگی و برگزاری مسابقات ورزشی و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تاکید نمود.

در ادامه حاتمی دادستان شهرستان با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر نسبت به سالهای گذشته بر لزوم تبادل اطلاعات و همکاری بین اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.ایشان همچنین خواستارتعیین تکلیف کمپ معتادین خود معرف و نظارت بر فعالیت های قلیانسراها در شهرستان شد.

ارسال نظرات