بدهی میلیاردی شهرداری بیله‌سوار و نارضایتی کارگران:

در اولین فرصت حقوق کارگران پرداخت می شود

شهرداری بیله‌سوار به مانند بسیاری از شهرداری‌ها در این اوضاع و احوال کاهش درآمدها و رکود ساخت و ساز با بدهی قابل توجهی روبه‌رو است به طوری که در پرداخت حق و حقوق کارگران خود عاجز مانده است.
کد خبر: ۸۶۲۲۰۹۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، این شهرستان یکی از شهرهای مرزی استان اردبیل است که در حقیقت پیشانی نظام و شهر مرزی در ورود مسافران آذری است که بهبود سیمای آن می‌تواند دیدگاه‌ها را نسبت به توسعه و پیشرفت نظام اسلامی به خوبی روشن کرده و وضعیت متفاوتی را در تغییر ذهنیت‌های مسافران و گردشگران خارجی به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داده و خود این حرکت به رضایتمندی مردم نیز منجر شود.

این شهر با منحل شدن شورای شهر و وضعیت شهرداری که بعد از دو سال تاخیر به دلیل مشکلاتی که در انتخاب شهردار از سوی شورای شهر بود وضعیتی متفاوت از سایر مناطق دارد به طوری که در ماه‌های اخیر شهرداری بیله‌سوار به رغم آنکه فعالیت‌های خوب و مثبتی را در حوزه‌های مختلف داشته اما با از دست رفتن فصل کاری همچنان بخشی از این نیاز نارسایی‌ها به ویژه در حوزه عمران و آبادانی و آسفالت معابر و کوچه‌ها را شاهد هستیم که این تاخیرها و تعلل‌ها به نارضایتی‌های مردم نیز منجر شده است.

در این بین بدهی 4 میلیارد تومانی شهرداری بیله‌سوار و در نقطه مقابل یک میلیارد تومان بدهی ادارات و نهادهای مختلف به شهرداری بیله‌سوار نیز خود جالب توجه به نظر می‌رسد که در چنین شرایطی یک وضعیت بحرانی در شهرداری بیله‌سوار مبنی بر پرداخت حق و حقوق کارگران زحمتکش به وجود آمده و ماه‌ها است این کارگران چشم‌انتظار پرداخت حقوق هستند تا معاش ساده‌شان جریان پیدا کرده و بتوانند از قبل کسب روزی حلال و تلاش صادقانه‌ای که انجام می‌دهند در کنار خانواده آرامش نسبی داشته باشند.

در اوضاع و احوالی که اکثر شهرداری‌های استان اردبیل گرفتار روزمرگی شده و حتی قادر نیستند هزینه‌های پرسنلی خود را به همراه انجام خدمات روزانه به مردم فراهم بیاورند به نظر می‌رسد تعیین منابع پایدار برای شهرداری‌ها به همراه حمایت‌های دولتی می‌تواند بخشی از التهاب‌ها را در این اوضاع و احوال اقتصادی کاهش داده و زمینه تقویت نهاد خدمات‌رسان شهرداری را به وجود آورد.

کریمی شهردار بیله‌سوار با اعلام اینکه تلاش می‌کند تا در اولین فرصت حق و حقوق کارگران زحمتکش شهرداری پرداخت شود، اظهار کرد: در چند ماهی که مسئولیت شهرداری را در شهر مرزی بیله‌سوار عهده‌دار بودم سعی کردم به رغم تنگناهای مالی با تامین اعتباری نسبت به خرید برخی از مخازن جمع‌آوری زباله و همچنین بهبود سیمای شهری کمک کرده و بخشی از مطالبات پیمانکاران را نیز پرداخت کنیم.

وی گفت: در سال‌هایی که مدیریت شهرداری بلاتکلیف بوده و این مجموعه در حالت کما به سر می‌برده ما سعی کردیم شهرداری را از این حالت نامناسب نجات بدهیم و امیدواریم افق برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها مطلوب‌تر و بیشتر از شرایط موجود وضعیت بهتر و رو به جلویی را پیدا کند.

باید منتظر ماند و دید بالاخره خروج از این رکود و بهبود شرایط خدمات‌رسانی شهرداری‌ها کی تحقق پیدا کرده و امکان بهتر شدن وضعیت خدمات‌رسانی در شهرداری مطلوب‌تر از شرایط موجود فراهم می‌آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار