مسئول دفتر شورای نگهبان یزد خبر داد

تائید صلاحیت 80 نفر در استان یزد/ تابش تائید صلاحیت شد

مسئول دفتر شورای نگهبان یزد از تائید صلاحیت 80 نفر از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۲۰۹۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مسئول دفتر شورای نگهبان یزد گفت: در مجموع استان از 172 نفر ثبت نامی 4 نفر انصراف دادند، 37 نفر رد صلاحیت و 80 نفر تائید صلاحیت شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر محمدی افزود: صلاحیت 51 نفر احراز نشده است.

وی اظهار داشت: هر دو گروه رد صلاحیت شده ها و آنهایی که صلاحیتشان احراز نشده است در فرصت قانونی سه روزه می توانند با ارائه مدارک و مستندات خود نسبت به نتایج اعتراض کنند. و نهایتاً اسامی کسانی که تائید صلاحیت شدند 27 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

محمدی عملکرد هیات اجرائی را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: این حجم ثبت نام چه در استان یزد و چه در سرتاسر کشور بی سابقه بود و بررسی صلاحیت چهره های جدید و بعضاً ناشناخته کار بسیار دشواری بود.

مسئول دفتر شورای نگهبان یزد در مورد تحقیقات این دفتر نیز بیان کرد: بیشترین ثقل تحقیقات شورای نگهبان طبق ماده 52 قانون انتخابات در تحقیقات محلی بود. این حجم گسترده تحقیقات بسیار دشوار بود. چون باید کاملاً مطمئن باشیم افراد هم اطلاعات داشته باشند و هم حب و بغضی نداشته باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدی تاکید کرد: شورای نگهبان در تحقیقات خود به یک یا دو منبع اکتفا نمی کند. از منابع گوناگون در محل سکونت، تحصیل و اشتغال از افراد مطلع و موثق کسب اطلاع می شود و کسانی که رد صلاحیت شده اند به این جمع بندی رسیده ایم که صلاحیت ندارند.

وی در پایان با تکذیب شایعات رد صلاحیت نماینده اردکان اذعان داشت: آقای تابش رد صلاحیت نشده است.

عصر فرهنگ/

 

ارسال نظرات