کارگردان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه «ده هزار و یک شب» نمایشی است که به صورت شعرگونه روایت می‌شود گفت: «ده هزار و یک شب» ترکیبی از شعر و تئاتر است.
کد خبر: ۸۶۲۲۱۱۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مهرداد علی‌پور امروز در حاشیه برگزاری بخش استانی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در یزد گفت: نمایش «ده هزار و یک شب» قصه‌ای است که بازیگران آن به عنوان راویان به اجرا خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: قصه این نمایش در روایت شکل‌ می‌گیرد و ادبیاتی دارد که در کنار ادبیات نمایشی به صورت شعرگونه داستان نمایش را روایت می‌کند.

علی‌پور افزود: نمایش «ده هزار و یک شب» نوشته صابر محمدی، ترکیبی از ادبیات فارسی با شعر و تئاتر است که در نوشته کار به این قضیه بهتر می‌رسیم.

این کارگردان در خصوص کلیت کار با بیان اینکه «ده هزار و یک شب» نامه‌ای است که به دست باد سپرده شده تا به مقصد برسد عنوان کرد: شاید «ده هزار و یک شب» ده هزار تکه پاره از نامه‌های نوشته شده‌ای است که ممکن است به بهانه‌های مختلف به مقصد رسیده یا نرسیده باشند.

وی با بیان اینکه قصه متن به صورت شاعرانه کار شده است، اذعان کرد: این نمایش قصه شنا کردن با دست بسته در خاک است که به دفاع مقدس نیز اشاره دارد.

علی‌پور با بیان اینکه دو بازیگر اصلی به عنوان راوی قصه در صحنه حضور دارند اضافه کرد: هر شخصیت هر دو سوی داستان را روایت می‌کند که بنابر عقیده من می‌تواند کمکی باشد به موازات با آن چیزی که در خود روایت و اثر است.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یزد با حضور هشت گروه از 24 دی‌ماه به میزبانی شهر یزد در حال برگزاری است.

این نمایش‌ها به مدت چهار روز در سالن‌های تالار هنر واقع در بلوار شهید صدوقی، تالار شرف‌الدین علی در خیابان امام خمینی(ره) به روی صحنه می‌روند.

یکی از این نمایش‌ها، نمایش «ده هزار و یک شب» به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علی‌پور به روی صحنه رفت و با استقبال گرم تماشاچیان مواجه شد.

 

ارسال نظرات