خبرهای داغ:
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین:
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین گفت: در داوطلبان مجلس شورای اسلامی این استان 59 نفر تأیید صلاحیت، 4 نفر انصراف، 50 نفر عدم احراز و 40 نفر رد شده داشته است.
کد خبر: ۸۶۲۲۱۵۵
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

حجت‌الاسلام علی قابل رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین اظهار کرد: بر اساس ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هیئت مرکزی نظارت با توجه به بررسی پرونده‌هایی که از هیئت اجرا و نتایجی که از هیئت نظارت استان قزوین در اختیار داشت، بررسی صلاحیت‌ها را انجام داد و در نهایت در آخرین ساعات روز 26 دی ماه (یعنی در مهلت قانونی خودش) نتایج بررسی‌ها را اعلام کرد.

وی با اشاره آمار تأییدشدگان داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی به تفکیک هر حوزه انتخابیه تصریح کرد: در استان قزوین، حوزه انتخابیه بویین‌زهرا و آوج از مجموع 34 نفر ثبت‌نامی، 14 نفر تأیید، 11 نفر عدم احراز، 8 نفر رد صلاحیت و یک نفر نیز انصراف داد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین تشریح کرد: حوزه انتخابی تاکستان نیز از مجموع 22 نفر ثبت‌نامی، 13 نفر تأیید، 3 نفر عدم احراز و یک نفر انصراف و 5 نفر ردی داشته است.

قابل اضافه کرد: در حوزه انتخابی قزوین، البرز و آبیک از مجموع 97 نفر ثبت‌نامی، 32 نفر تأیید صلاحیت، 27 نفر ردصلاحیت و 2 نفر انصرافی و 36 عدم احراز داشته است.

وی عنوان کرد: در مجموع استان قزوین 59 نفر تأیید صلاحیت، 4 نفر انصراف، 50 نفر عدم احراز و 40 نفر رد داشته است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با بیان اینکه برادران و خواهرانی که عدم یا رد صلاحیت آنان اعلام شده، عنوان کرد: آنان به مدت دو روز (یکشنبه 27 و دوشنبه 28 دی ماه جاری) مهلت دارند تا شکایات خود را تنظیم و دلایل و مدارک خود را زمینه پرونده کنند.

قابل بیان کرد: داوطلبانی که عدم یا رد صلاحیت آنان مشخص شده، می‌توانند از طریق شورای نگهبان و یا از طریق استان قزوین اوراق را تحویل داده و ما نیز به شورای نگهبان ارسال می‌کنیم.

این مسئول یادآور شد: شورای نگهبان نیز ظرف 20 روز بررسی مجدد روی پرونده‌ها را انجام داده و نظر نهایی را اعلام می‌کند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با اشاره به دلایل عدم احرازی‌ها و ردصلاحیت‌ها افزود: در پرونده ردصلاحیت‌ها یک عده‌ای از داوطلبان از قبل نیز رد بوده‌اند و خود آن‌ها نیز اطلاع داشته‌اند چراکه هیچ تغییری در رفتار و کردار آن‌ها صورت نگرفته بود.

قابل خاطرنشان کرد: بعضی از ردصلاحیت‌های داوطلبان به دلیل نقص مدارک بوده که روال قانونی را دنبال نکرده‌اند و افرادی نیز به دلیل عدم اعتراض به ردی که در هیئت اجرا صورت گرفته، شکایتی نکرده و این مهم به منزله رد آنان محسوب شده است.

وی ادامه داد: ردصلاحیت بعضی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی به دلیل شناخته نشدن محل سکونت و در شهرهای دیگر به دلیل نداشتن آدرس دقیق محل سکونت برای هیئت نظارت استان قزوین محرز نشده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با بیان اینکه باید ملاک و معیار یک داوطلب مجلس شورای اسلامی بررسی شود، اذعان کرد: بنابراین عدم احراز داوطلبان گاهی عدم شناخت افراد است از جمله آن می‌توان به داوطلبی اشاره کرد که دارای پرونده اتهامی بوده و برای تبرئه پرونده خود تاکنون اقدامی نکرده که این خود دلیل رد شدن آن است.

قابل گفت: داوطلبانی که برای تلاش و فعالیت تبلیغی، تأیید صلاحیت گرفتند و در انتخابات پیش رو با أخذ رأی از مردم وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

این مسئول مطرح کرد: افرادی که تأیید صلاحیت شدند مراقب باشند تا 29 بهمن ماه به مدت 8 روز قبل از شروع رأی‌گیری حق فعالیت انتخاباتی ندارند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با بیان اینکه تبلیغات 24 ساعت قبل از انتخابات باید تعطیل شود، اضافه کرد: فعالیت‌هایی که داوطلبان در حال حاضر انجام می‌دهند از سوی دستگاه قضا، نیروی انتظامی، عوامل نظارت و هیئت‌های اجرایی که عوامل بازرسی هستند، فعالیت‌های آنان رصد می‌شود.

قابل با اشاره به داوطلبانی که تأیید صلاحیت شده‌اند، افزود: آنان بر اساس تخلفات و تلاش‌های غیرقانونی مجدد رد می‌شوند و باید قانون را محترم بشمارند.

وی با بیان اینکه داوطلبی که می‌خواهد وارد قوه مقننه کشور شود باید خود مراعات‌کننده قانون باشد، از داوطلبان درخواست کرد: حرمت قانون و جامعه و ضوابط را رعایت کرده تا لطمه‌ای به جایگاه آنان وارد نشود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین عنوان کرد: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور و استان قزوین برگزار می‌شود.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها