کارشناس مسایل سیاسی در جمع کارکنان سپاه فارسان گفت: نفوذ فرهنگی می تواند به فروپاشی انقلاب های اصیل منجر می شود.
کد خبر: ۸۶۲۲۱۷۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل سیاسی در جمع کارکنان سپاه فارسان در خصوص وضعیت شناسی جریانات سیاسی و نفوذ و راهکار های مقابله با آن گفت: پروژه ی نفوذ از ابتدای انقلاب اسلامی از سوی دشمنان دنبال می شده و در بعضی موارد هم ضربات جبران ناپذیری را به انقلاب وارد کرده است.

سید موسی احمدی، افزود: خود پیروزی انقلاب اسلامی در واقع یک نفوذ دیرینه و طولانی مدت را در سطح کشور ما از بین برد؛ ولی از بین بردن آن نفوذ به معنی از بین رفتن شبکه هایی که در ارتباط با آن بودند، نبود. لذا ضربات جریان نفوذی در داخل بخش های مختلف نظام از ابتدای انقلاب تا کنون خسارت هایی را به ما وارد کرده است.

احمدی ادامه داد: در یک نگاه کلان به پروژه‌ی نفوذ، ما باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر روش نفوذ دشمن از نظر شکلی دچار تغییر شده است.

وی، تأکید کرد: قبلاً بخش زیادی از نفوذ از جهت امنیتی، نظامی و شاید سیاسی صورت می‌گرفت و این مقدمه ای برای نفوذ در بخش های دیگر از جمله بخش های اقتصادی، فرهنگی و غیره بود؛ اما در شکل جدید تحرکات استکباری، نفوذ از طریق علوم انسانی را شاهد هستیم. به این معنا که غرب سعی دارد باورها و نوع نگاهش به جهان هستی، به انسان و به جامعه را به سایر جوامع تحمیل کند.

این کارشناس مسایل سیاسی، خاطر نشان کرد: نفوذ فرهنگی خطرناکترین نوع نفوذی است که می تواند به فروپاشی انقلاب های اصیل منجر می شود. دلیل خطرناک بودن این نوع نفوذ هم این است که در نفوذ فرهنگی آن کشور و مردمی که مورد تهاجم واقع می شوند و نفوذ در آنها صورت می گیرد، مهاجم را دشمن فرض نمی کنند و حتی معتقدند که مهاجمین برای نجات ملت مورد تهاجم آمده اند که این بدترین نوع وابستگی و بدترین نوع سلطه پذیری است.

وی، بهترین راه مقابله با نفوذ فرهنگی را مجهز و مقید بودن به منطق مستحکم انقلاب اسلامی دانست و در ادامه به سؤالات حاضران پاسخ داد.

ارسال نظرات