مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سراب و مهربان:

بهترین راه نفوذ دشمن به کشورها نفوذ فرهنگی است

خبرگزاری بسیج: مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سراب و مهربان با اشاره به اینکه نظام سلطه با وجود رشد فکری و آگاهی ملت ها نمی تواند از راه نظامی وارد کشورها شود، گفت: بر این اساس بهترین راه نفوذ را نفوذ فرهنگی برگزیده تا بتواند به اهداف خود برسد.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۰۵
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

حجت الاسلام لطف اله علی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، افزود: دشمن از طریق نفوذ فرهنگی تلاش دارد با استحاله درونی ارزش های مورد نظر و منحط خود را جایگزین معیارهای ملی و بومی جلوه دهد که از آن امروز به عنوان هجمه فرهنگی تعبیر می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدهای رهبر فرزانه انقلاب در خصوص نفوذ فرهنگی بیان کرد: ایشان عواقبي را که نفوذ فرهنگي در جامعه ايران به وجود خواهد آورد، بسيار عميق تر از پيامدهاي ديگر می دانند چراکه دشمن از طریق سیاست های فرهنگی با عناوین تبلیغ مذهبی، رواج تکنولوژی، انجمن های خیریه، ترویج بهداشت و... درصدد رسیدن به منافع خود است.

حجت الاسلام علی پور با مقایسه تفاوت تهاجم فرهنگی و تبادل فرهنگی اظهار داشت: در تهاجم فرهنگی تخریب فرهنگ کشور مدنظر هدف است در حالی که در تبادل فرهنگی هدف انتقال و نشر فرهنگ بین دو کشور یا جامعه است.

مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سراب و مهربان تاکید کرد: دشمن با نفوذ فرهنگی ظالمانه درصدد تخریب ارزش های جامعه ماست و تلاش دارد از طریق آن فرهنگ مورد نظر خود را در جامعه اسلامی مان تثبیت کند تا بتواند باورها و ارزش ها را تغییر داده و اهداف خود را از این رهگذر در کشورمان پیاده کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار