رئیس صندوق بیمه کشاورزی اردبیل:
‌باغداران تا آخر این ماه فرصت دارند محصولاتشان را زیرپوشش برده و نسبت به افزایش پول بیمه‌ای اقدام کنند که البته در این بین بیشترین استقبال نیز از سوی باغداران برای پوشش بیمه‌ای انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۶۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عادل محمدی در نشست مشورتی با جمعی از زارعان و کشاورزان استان اظهار کرد: با توجه به وقوع بلایای طبیعی همراه با وارد آمدن خسارت‌های هنگفت، پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی در بخش‌های زراعی، باغی و دامی یکی از ضرورت‌هاست به طوری که در کشورمان نیز صندوق بیمه کشاورزی تلاشش بر این است تا ریسک تولید در این بخش را به حداقل برساند.

وی بخش کشاورزی را یک بخش پرریسک توصیف کرد و گفت: بیمه یک راهکار مدیریت ریسک است که زارعان می‌توانند با تکیه بر آن نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را از بابت بروز بحران‌ها و آسیب‌های مختلف به حداقل برسانند که در حقیقت بیمه راهکاری برای مدیریت این خطرات و جلوگیری از تبدیل شدن آنها به یک بحران واقعی است.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل با یادآوری اینکه در استان اردبیل بیش از 18 محصول زراعی، 18 محصول باغی و منابع طبیعی و 32 محصول دامی زیرپوشش بیمه‌ است، افزود: این پوشش بیمه‌ای زمینه‌ای را فراهم کرده تا دغدغه‌ها و آسیب‌ها به حداقل برسد.

محمدی بیان کرد:‌ زارعان برای بیمه محصولات کشاورزی خود باید به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای مراجعه کرده و با پرداخت مبلغی اندک محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز خسارت بخشی از این خسارت وارده به عنوان حداکثر تعهد بیمه‌گر پرداخت شود.

وی بالا بودن خطرات و آسیب‌ها را در این بخش یادآور شد و اظهار کرد: تعهدات بیمه‌ای ما در سال‌‌جاری به 70 درصد رسیده و در مهلت تعیین شده زارعان، باغداران و دامداران با مراجعه به شرکت‌های خدمات بیمه‌ می‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ‌باغداران تا آخر این ماه فرصت دارند محصولاتشان را زیرپوشش برده و نسبت به افزایش پول بیمه‌ای اقدام کنند که البته در این بین بیشترین استقبال نیز از سوی باغداران برای پوشش بیمه‌ای انجام شده است.

وی در مورد پرداخت خسارت به حادثه‌دیدگان ادامه داد: در صورت بروز خسارت در محصولات دامی باید در کمتر از 24 ساعت و در زراعت و باغ تا هفت روز موضوع را به بانک کشاورزی اطلاع دهند تا کارشناسان امر از خسارات وارده گزارشی را تهیه کنند.


ارسال نظرات