مدیرکل محیط زیست اردبیل:

نقش من در حفظ هوای پاک، انتخاب شعار امسال

روز 29‌دی ماه به عنوان روز هوای پاک نام‌گذاری شده که در عصر حاضر موضوع هوای پاک در تمامی جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مسئله در کلان شهرها به یک مشکل اساسی تبدیل شده که به دلیل استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی است.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۷۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید رضا موسوی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا‌رسیدن روز هوای پاک اظهار داشت: روز 29‌دی ماه به عنوان روز هوای پاک نام‌گذاری شده که در عصر حاضر موضوع هوای پاک در تمامی جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مسئله در کلان شهرها به یک مشکل اساسی تبدیل شده که به دلیل استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی است.

وی گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه از این آلودگی هوا به یک فرآیند زمان‌بر نیاز دارد که در واقع مقدمات کاهش آلودگی هوا را فراهم کند که در کنار این موضوع رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی و ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به آلودگی هوا نقش بسیار حائز اهمیتی دارند چرا که باید فرهنگ‌سازی و پاک بودن هوا به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و مردم نیز در کنار دولت برای به وجود آمدن هوایی پاک تلاش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: شعار انتخاب شده برای روز هوای پاک امسال " نقش من در حفظ هوای پاک" است که به طور کلی اگر مردم جایگاه خود را در مسائل زیست محیطی و حفظ تنوع زیستی رعایت نکنند، با مشکلات زیادی در این رابطه مواجه می‌شویم که سازمان محیط زیست در حوزه‌های سرمایه‌گذاری نیز قطعا حامی توسعه و کارآفرینی بوده ولی این توسعه باید پایدار باشد.

موسوی با اشاره به اینکه لایحه مدیریت آلودگی در دو سال گذشته در مجلس به تصویب نرسیده است، تصریح کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که به این لایحه یک نگاه جدی داشته باشند چرا که بحث آلودگی هوا همیشه در کشور ما وجود داشته و در چند وقت اخیر نیز تشدید شده است.

وی بیان کرد: طرح مدارس آموزش جامع زیست محیطی در حال اجرا بوده که امیدواریم برگزاری برنامه‌های آموزشی حفاظت از محیط زیست در مدارس استان اردبیل افزایش یابد تا دانش‌آموزان از سنین پایین با اصول حفط محیظ زیست آشنا شوند و در این رابطه سعی داریم تا از ظرفیت تشکل‌ها مردم نهاد استفاده کنیم.

ارسال نظرات