مسئول بسیج رسانه استان لرستان:

جسارت به تصویر کشیدن صحنه دستگیری تفنگداران آمریکایی تنها در رسانه های کشورمان وجود دارد

مسئول بسیج رسانه استان لرستان گفت:جسارت به تصویر کشیدن صحنه دستگیری تفنگداران آمریکایی تنها در رسانه های کشورمان وجود دارد
کد خبر: ۸۶۲۲۲۹۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگا خبرگزاری بسیج از لرستان، فریبرز حاتمی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت غلامرضا رهبر و روز بسیج قشر رسانه در خرم آباد با بیان اینکه باید به استقلال رسانه های کشورمان ببالیم گفت: هیچ رسانه ای در دنیا به دلیل سیطره آمریکا بر رسانه ها توان این را نداشته است که صحنه تسلیم شدن و دست بر روی سر گذاشتن تفنگداران آمریکایی را نشان دهند ولی رسانه ما این صحنه را به تصویر کشیدند.

وی با بیان اینکه اگر رسانه های کشورمان رسالت اصلی خود را انجام دهند توفیقات بزرگی در به زانو درآوردن استکبار رخ می دهد افزود: در جریان توقیف شناورهای آمریکایی رسانه هایی بودند که می خواستند به ضم ودشان زوایای دیگری را که بزرگان و هوشیاران این مملکت ندیده اند را مطرح کنند؛ البته مسائل پوچی را هم طرح کردند.

مسئول بسیج رسانه لرستان به تشریح انتظارات موجود از رسانه های بسیجی پرداخت و گفت: انتظاری که از یک رسانه بسیجی وجود دارد این است که تقوای رسانه ای به عنوان ضرورتی که در تحقق اهداف رسانه بسیجی موثر است را داشته باشند و آن را در گفتار، حرکت و رفتار خود پیشه کنند.

حاتمی از تقوا به عنوان عاملی بازدارنده و درگاه خبر نام برد و اظهار کرد: رعایت انصاف رسانه ای انتظار دیگری است که رسانه های بسیجی نباید از آن غافل شوند.

وی ادامه داد: برخی از مدیران در خدمت به مردم منشاء اثر بوده اند و با این حال از رسانه های بسیجی انتظار می رود که در صورت بروز خطایی در حوزه مسئولیتی این مدیران پیش از آنکه با رسانه ای کردن این خطا تمام خدمات صورت گرفته را زیر سوال ببرند ابتدا تذکرات لازم را به مسئول ذی ربط ارائه دهند و در صورتی که تذکر کارساز نبود آنگاه اقدام به انتشار آن کنند.

مسئول بسیج رسانه لرستان با بیان اینکه اگر رسانه ها به موقع به مدیران مشاوره صحیح ارائه دهند جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می شود گفت: ما به عنوان یک جامعه رسانه ای باید به مواضع شرع اسلام توجه کنیم و در واقع اگر خود را مسلمان می دانیم باید به اصول اسلامی پایبند باشیم. به عنوان نمونه همه رسانه ها در جهت تربیت نسل جوان منتظر مسئول هستند حال سوالی که وجود دارد این است که رسانه ها چه اقداماتی را برای تربیت نسل جوان منتظر انجام داده اند؛ البته باید گفت که متاسفانه برخی از رسانه ها رسالت خود را گم کرده اند.

حاتمی به رسالت رسانه ها ن در تقویت فرهنگ ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم اشاره کرد و ادامه داد: امروز رسانه ها باید خلاء کسانی که روزی با پوشیدن لباس رزم در خط مقدم ایثار و شهادت بودند را پر کنند و مدام ضرورت مقاومت در برابر دشمن را گوشزد کنند در غیر اینصورت کار انقلاب اسلامی یک سره می شود و در برابر دشمن شکست می خوریم.

وی با بیان اینکه رسانه ها در ترویج فرهنگ کار که یکی از مشکلات گریبانگیر استان نیز نقش به سزایی دارند تصریح کرد: متاسفانه هنوز در لرستان به نقطه ای نرسیده ایم که کار کردن ارزش تلقی شود.

مسئول بسیج رسانه لرستان گفت: رسانه ها باید نقش خود را در شناساندن معروفات متروک و منکراتی که در جامعه رواج یافته اند به خوبی ایفا کنند.


ارسال نظرات