نخستین دوره مسابقه طراحی و تولید محصولات مختلف صنایع دستی، بومی و رایج استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۲۳۰۰
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا دباغ‌عبداللهی با بیان این مطلب اظهار کرد: علاقمندان برای شرکت در نخستین دوره مسابقه طراحی و تولید محصولات مختلف صنایع دستی، بومی و رایج استان می‌توانند از امروز 26 دی ماه تا یکم بهمن ماه سال‌جاری به معاونت صنایع دستی این اداره کل مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را بسترسازی لازم برای ایجاد خلاقیت، نوآوری و معرفی مؤثر کالاهای صنایع دستی متناسب با سلیقه و نیاز مصرف‌کنندگان در سطح جامعه و تبیین جایگاه طراحی به عنوان یک مزیت رقابتی در موفقیت محصولات صنایع دستی در سطح بازارهای داخلی و خارجی عنوان کرد.

معاون صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: این مسابقه در دو مرحله استانی و کشوری با حضور آثار برتر دیگر استان‌ها برگزار می‌شود.

دباغ‌عبداللهی افزود: شرکت در این مسابقه برای عموم هنرمندان اعم از متخصصان در رشته صنایع دستی، طراحی صنعتی و دیگر رشته‌ها مشروط بر رعایت ضوابط تعریف شده از جمله مرغوبیت و اصالت هنرهای صناعی و سنتی در ساخت و اجرای آثار آزاد است.

وی با بیان اینکه هر هنرمند می‌تواند حداکثر پنج اثر به همراه فایل تصاویر آثار و شناسنامه اثر (نام هنرمند، تاریخ ساخت و نوع تکنیک) برای شرکت در مسابقه ارسال کند، بیان کرد: تمامی آثار باید در طراحی، خلاقیت و اجرا از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

این مسئول، فرم‌ها، ترکیب‌ها و کمپوزیسیون نوآورانه و خلاقانه با تأکید بر رشته‌های بومی استان اردبیل با رعایت تناسب و هماهنگی نقوش و رنگ‌ها، ایجاد تناسب و تطابق از دیدگاه، ارتقاء کارکرد این محصولات در دکوراسیون زندگی مدرن معاصر، رفع عیوب و کاستی‌های موجود در محصولات تولیدی حال حاضر از دیدگاه طراحی را از جمله شاخص‌های ارزیابی آثار در این مسابقه برشمرد.

معاون صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: این مسابقه با رویکرد معرفی الگوهای موفق به تولیدکنندگان با هدف ایجاد تحول در نظام تولید این محصولات، معرفی آخرین تلاش و دستاوردهای هنرمندان در حوزه‌های مختلف طراحی، تکنیک، مواد اولیه، کاربری، ابزار و فناوری‌های نوین، ایجاد زمینه و فضای رقابتی سالم در سطح حرفه‌ای میان هنرمندان و صنعتگران در جهت خلق ایده‌های نوین، زمینه‌سازی برای تعامل و تبادل تجربیات میان هنرمندان، نمایش و معرفی آثار برتر در این حوزه و انتقال نتایج به دست آمده در قالب کارگاه‌های آموزشی به تولیدکنندگان و دیگر بخش‌های مرتبط در راستای ترویج و بهبود کیفیت تولید برگزار می‌شود.

ارسال نظرات