خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع):اگر مدیران استان فارغ از موضوعات جناحی و رقابت های کاذب به میدان بیایند؛قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه میتواند کارهای ارزشمندی در استان انجام دهد.
کد خبر: ۸۶۲۲۳۵۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار سید هاشم غیاثی ظهر امروز در مجمع عالی بسیج کارگری ضمن تشکر از اعضای شورای عالی قشر بسیج کارگری استان اظهار کرد: مدیران مجمع و شورای عالی قشر حضور و بهره برداری از نظرات دوستان را منحصر به جلسات ماهانه و فصلی نکنند و همواه و پیوسته این ارتباط تعریف شده وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ما بتوانیم از تدابیر و منویات همه اعضایی که در این عرصه در استان فعالیت میکنند بیشتر توجه کنیم و نظرات در سطح ملی را به سلسه مراتب مطالبه کنیم که در سطح ملی برای رسیدگی به مسائل این حوزه منتقل کنیم و پیگیری داشته باشیم.

فرمانده سپاه استان خطاب به بسیجیان گفت: فرصت حضور شما را در مراسم مختلف مغتنم می شمریم تا بتوانیم در جلسات آینده به مسائل و موضوعات با قابلیت اجرا در سطح استان بپردازیم که نشات گرفته از نظرات کاربردی شما در حوزه های مختلف کاری است.

وی با بیان اینکه دشمنی در سه حوزه راهبرد و تاکتیک و مبانی بروز و ظهور می کند افزود: امروز که ما درگیر با استکبار هستیم و بعد از 36 سال از عمر انقلاب همواره دشمنی های آمریکا را داریم.

غیاثی تصریح کرد: در حوزه راهبرد و تاکتیک می شود با دشمن کنار آمد و مذاکره کرد که اقداماتی را شاهدیم اما در حوزه مبانی قطعا نه ما و نه آمریکایی ها هیچ گاه به نقطه تلاقی و تعاملی نخواهیم رسید.

وی تاکید کرد: ما در مبانی و مکتب اسلام باید پافشاری کنیم و بایستیم و آمریکا این را نمی تابد و همواره و در هر شرایطی منتظر فرصت است که به نظام ما ضربه بزند و این نکته اساسی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: اگر امروز ما با مشکلاتی مواجه می شویم به این دلیل است که شاید امروز آمریکا به ظاهر قدرت منطقه ای ایران و تاثیر نفوذ این کشور را پذیرفته اما دشمن در حوزه هایی مانند اقتصاد با برنامه ریزی و اتاق فکری که دارد سعی می کند مسیر انقلاب را کند و موقعیت خود را حفظ کند و ضربه هایی به کشور ما وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: ما تاکنون با حفظ ارزش ها، شئونات، اصول و چارچوب امام و رهبری توانسته ایم بعد از پیروزی انقلاب تا امروز اقدامات فاخر و اثرگذاری در عرصه های دفاعی، امنیتی و سازندگی رقم بزنیم.

غیاثی ادامه داد: ظرفیت هایی که در بسیج وجود دارد مهم ترین آن نیروهای انسانی مصمم و کارآمد است که دوران های بعد از پیروزی انقلاب را با رشادت و مجاهدت گذراندند ونقش بی بدیل و کم نظیری داشتند.

وی عنوان کرد: اعتقاد داریم که اگر ملت ما روزی توانست مرد جنگ باشد؛ این ملت و شما می توانید مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد را هم انجام دهید.

فرمانده سپاه استان یادآور شد: ملت ما بعد از انقلاب شرایط سختی را در زمان جنگ و بعد از جنگ تجربه کردند و اراده های مصمم مردم ، همراهی مردم و مسئولین و تدابیر و راهنمایی های امام و رهبر انقلاب راه های برون رفت در برابر توطئه های گوناگون دشمن بوده است.

وی با بیان اینکه امروز فرصت ها و ظرفیت هایی که در استان وجود دارد افزود: حداقل از 21 قشر متخصص بسیج چند قشری که در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت می کنند و به نظر ما تنها راه این است و پیشنهاد به مسئولین استان دادیم که بسیج را به عنوان دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در استان معرفی کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: ما در جلسات مختلفی که به عنوان قرارگاه جهاد اقتصادی به طور منظم در سپاه پیش بینی کردیم و در هر جلسه مسئولین استان در این حوزه ها حضور دارند.

وی عنوان کرد: درد ها را مرتب بیان می کنیم و درمانی که در سطح بومی استان می توانیم پیشنهاد دهیم یا درمان هایی فرا استانی باید در شاکله بسیج در فضای علمی و صمیمی از ظرفیت ها استفاده کنیم.

غیاثی ادامه داد: در حال حاضر در قرار گاه جهاد اقتصادی که به طور منظم با دبیری مسئول بسیج سازندگی داریم یک سری حوزه های اقتصادی را در روستا راه اندازی شده است که باید در استان نسبت به توانایی هایی که در روستا ها داریم، روستاها را در بخش صنعت محور قرار دهیم .

وی بیان کرد: در جلسات مختلف و با دیدن مسئولان مختلف نظرات و مشکلات را می شنویم پیشنهاد کاربردی داریم که ظرفیت های اقشار بسیج کارآمد است و در زمینه ها ی محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی اقدامات موثری در بسیج انجام می شود که برخی از مدیران شاید در جریان این فعالیت ها قرار نگیرند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: در حال حاضر بسیجیان برای تامین آب شرب 427 روستا در استان که 17 خانواده را در برمی گیرد آبرسانی با تانکر انجام می دهند یعنی حداقل ها و تحقیر این مردم خوب و مومن و ولایتمدار، مسئولین تا کی می خواهند این طور با بی فکری ادامه دهند و مسائلی که نگاه سیاسی است را دخالت دهند به موضوعاتی که انتفاع مردم به آن گره خورده است.

وی تاکید کرد: از این ظرفیت ها در حاکمیت اسلامی باید استفاده کنیم و حق نداریم مسئولیتی که بر دوش ما است را صرف حاشیه ها کنیم و از متنی که انتفاع مردم در آن است بی توجه باشیم.

وی با بیان اینکه اعضای قشر از ما و از مسئولین و متولیان استان بخواهند که به متن اقدامات اثر بخش بپردازند تاکید کرد: واقعا اگر مسئولین استان ما طرح های قابل اعتنایی داشته باشند من راه پای قرارگاه خاتم انبیاء سپاه را در استان باز می کنم و اگر قرار گاه با آن امکاناتی که دارد با حداقل هزینه کارهای ارزشمندی در استان انجام می دهند به شرطی که استاندار مسئولین و مدیران استان که در این عرصه صاحب نظر و دست اندرکارند فارغ از موضوعات جناحی و رقابت های کاذب به میدان بیایند و این باید از مطالبات همه در استان باشد..

این مقام مسئول در استان تاکید کرد: خواسته ما از جلسات شورای عالی اقشار مختلف این است که در سه حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات پیشنهادات قابلیت اجرایی باشد که به مدیران استان که در دستگاه های مختلف کار می کنند راهنما باشد و ما هم به عنوان بسیجی نقش بپذیریم و آن را به مرحله عمل برسانیم.

وی ادامه داد: نگاه ما به اقتصاد درون زا باشد که توانایی ها و ظرفیت های خودمان را در جهت اقتصاد مقاومتی و اشتغال به پیش ببریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: استان ما پراکنده است و تمرکز مدیریت در استان سطح بالایی را می طلبد اما با توجه به پراکندگی رده های بسیج به مدیران استان کمک می کند.

وی عنوان کرد: استان مدعی به علمی بودن است اما متاسفانه در محصولات استراتژیک مانند زرشک و زعفران و عناب در سطع نازلی قرار داریم که فرصت های خوب استان است.

سردار غیاثی افزود: متاسفانه در استان آمایش و ساماندهی درستی در حوزه اشتغال ایجاد نشده است و اعتبارات متعددی در حوزه اشتغال در اختیار افراد قرار می گیرد اما بخشی از آن هدر می رود.


وی با بیان اینکه امروز از فاکتورهای مهم اقتدار هر کشور اقتدار اقتصادی است اظهار کرد: اوایل دی ماه صندوق بین المللی پول رکود اقتصادی در ایران را تایید کرد و پیش بینی کرد که رشد اقتصادی ایران از سه درصدی در سال 2014 به نیم درصد یا منفی نیم درصد در سال 2015 و 2016 خواهد رسید.

 فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) ادامه داد: طبق این اعلام رسمی نمی توانیم در تریبون ها شعار رشد اقتصادی و خروج از رکود را سر دهیم در حالی که مبنای علمی آن خلاف آن چیزی است که به مردم گزارش دهیم.

وی با بیان اینکه اگر رکود اقتصاد حاکم بر کشور را بررسی کنیم بخشی از آن از سوء مدیریت ناشی است و بخشی از دست دولت خارج است افزود:  تاثیر کاهش قیمت و فروش نفت را نمی توانیم نادیده بگیریم و کاهش قیمت فروش نفت به دلیل تحریم ها و مولفه خشکسالی  شرایطی است که به کشور ما تحمیل شده است اما می توانیم شرایطی برای آن در نظر بگیریم.

غیاثی خاطر نشان کرد: سیاست انقباظی پولی و مالی دولت را هم از حوزه های مدیریتی است که با پیش بینی ها و مدیریت عالمانه می توان بهتر از این انجام شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم بیانیه مجمع عالی قشر بسیج کارگری خراسان جنوبی قرائت شد.


انتهای پیام/ 12165


ارسال نظرات
پر بیننده ها