نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی یزد گفت: با توجه به تمایل انسان، به ویژه بانوان به زیبایی و خوش‌پوشی، باید الگوهای پوشش زیبا و برازنده‌ی یک زن مسلمان را در جامعه ترویج داد تا ذائقه‌ها به سمت مدل‌هایی که بر مبنای سبک زندگی غربی بنا شده است نروند.
کد خبر: ۸۶۲۲۴۴۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

خبرگزاری بسیج؛ لباس و پوشش برای مردان و زنان امری فطری و ذاتی قلمداد می‌شود. تاریخ بشریت نشان می‌دهد که زن و مرد از بدو خلقت؛ تلاش کرده‌اند تا به هر شكل ممكن خود را بپوشانند. در حقيقت اين عمل پاسخ به ندای فطرت آنها بوده است. فطرتی که سرچشمه در ذات انسان دارد. قرآن كريم در سوره مباركه اعراف (آیه 22) می‌فرمايد: «هنگامی كه آدم و حوا پس از چشيدن از آن درخت بهشتی كه از آن نهی شده بودند از بهشت اخراج شدند خود را برهنه يافتند و شروع كردند با قرار دادن برگ‌های بهشتی بر يكديگر تا همديگر را بپوشانند.»

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: بنده با مد خیلی موافقم وهمچنین جزء آدم‌هایی هستم که به مد گرایش دارم اما مدی که از داخل جوشیده باشد. چون مد یعنی ابتکار و نوآوری نه چیزی که از بیرون بیاید. مد آرایش مو و لباس و حرف زدن ما، همه اش دارد از بیرون می آید.

بدرالسادات سعیدی نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی یزد درگفتگو با خبرنگار یزدبانو؛ به دغدغه‌هایش در حوزه پوشاک و ترویج مد غرب درایران پرداخت.

وی گفت: با توجه به تمایل انسان، به ویژه بانوان به زیبایی و خوش‌پوشی، باید الگوهای پوشش زیبا و برازنده‌ی یک زن مسلمان را در جامعه ترویج داد تا ذائقه‌ها به سمت مدل‌هایی که بر مبنای سبک زندگی غربی بنا شده است نروند.

سعیدی با توجه به اینکه تکنولوژی لباس همانند عرصه‌های دیگر پیشرفت روبه‌فزون می‌باشد افزود: فرهنگ بیگانه به سرعت به این حوزه رسوخ پیدا کرده که نباید اجازه داد فرهنگ ایرانی اسلامی زیر سؤال برده شود.

وی الگو گرفتن از ماهواره را بزرگ‌ترین عامل ترویج پوشش غرب گرایی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: پیدایش و رواج ماهواره و اینترنت مسلما تغییراتی را در شکل پوشش مردم به وجود آورده است.

سعیدی با توجه به اینکه آموزشگاه‌هایی در یزد وجود دارد که مطابق مد پیش می‌روند یادآورشد: مدل‌هایی باید ارائه شود که مطابق با شأن یک فرد ایرانی اسلامی باشد.

وی مد ایرانی اسلامی را این‌گونه معرفی کرد: هم ارزش به روز بودن را دربرداشته وهم اسلامی باشد.

نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی یزد با توجه به اهمیت و لزوم برپایی نمایشگاه‌های عرضه البسه ایرانی اسلامی عنوان کرد: استقبال مردم از این گونه لباس‌ها بیشتر از لباس‌های غربی است.

ارسال نظرات