یوسفی گفت: قیمت مرغ برای شب عید تغییری نمی‌کند، مرغداران انتظار فروش کیلویی ده هزار تومان را نداشته باشند. شرکت پشتیبانی امور دام مرغ را با قیمت بالا می‌خرد و با قیمت بسیار پایین عرضه می‌کند، این برای بازار بد است
کد خبر: ۸۶۲۲۴۶۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد یوسفی   در رابطه با وضعیت بازار مرغ بیان داشت: قیمت مرغ باز هم 300 تومان نسبت به هفته گذشته کاهش داشت به طوری که امروز در میدان بهمن حدود 4 هزار تا 4200 تومان بوده، مرغ زنده نیز حدود 3 هزار تا 3هزار و 200 تومان عرضه می‌شود. در غرفه‌های سطح شهر نیز قیمت مرغ 4750 تومان است.

وی با بیان این که تمامی مرغداران ورشکست شده اند، تأکید کرد: متأسفانه این وضعیت باعث شده تا مرغداران متضرر شوند و الان می‌توان به جرأت گفت که حتی یک مرغدار نیست که از این صنعت سودی را کسب کند بلکه اگر توان مالی هم برایش باقی مانده از دارایی‌های قبلی اوست.

وی افزود: در کل وضعیت کنونی بازار و رکود موجود که تمامی اصناف را در برگرفته است باعث شده تا حتی مصرف خوراک مردم من جمله مرغ به نسبت گذشته پایین‌تر بیاید البته  این کاهش مصرف در رابطه با مرغ به نسبت مواد دیگر کمتر بوده و دلیلش نیز این است که تولید زیاد و قیمت مرغ به نسبت دیگر مواد پروتئینی بسیار ارزانتر است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی گفت: البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که یک مقدار هزینه‌های خانوارها تغییر کرده و به سمت مسائلی از جمله تکنولوژی و چنین مسائلی رفته است و به نسبت تغییراتی در سبدهای مصرفی مردم رخ داده است.

وی در رابطه با پیش بینی وضعیت مرغ در بازار عید اظهار داشت: وضعیت بازار مرغ با نزدیک شدن به عید هیچ تغییری نمی‌کند و مرغداران این انتظار را نداشته باشند که مانند سال گذشته یک دفعه مرغ به کیلویی 10 هزار تومان برسد. زیرا تولید زیاد است و امور پشتیبانی دام نیز آن قدر مرغ ذخیره کرده که می‌تواند همه آن را با قیمت بسیار پایین وارد باز کند.

یوسفی اضافه کرد: دولت حمایتی نکرده، البته نه این که هیچ گونه حمایتی نکرده باشد اما برخی جاها متأسفانه حمایتش نتیجه عکس داده است، الان شرکت پشتیبانی امور دام مرغ را کیلویی بالای 8 هزار تومان می‌خرد و بعد مدت‌دار 4500 تومان می‌فروشد.

وی بیان داشت: برای آن مرغداری که شرکت از او خرید کرده خوب است، اما برای کل بازار بد است و باعث ضرر بقیه مرغداران می‌شود، بنابراین باید با قیمتی کارشناسانه اقداماتی در جهت رفع مشکل بردارد که متأسفانه این اقدامات کارشناسانه نیست و وضعیت را بدتر می‌کند. من نمی‌دانم که چگونه با این گونه اقدامات جواب دستگاه‌های نظارتی را می‌دهند.

ارسال نظرات