رئیس دفتر شورای نگهبان چهارمحال و بختیاری از تایید صلاحیت 65 نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۲۴۶۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال وبختیاری؛ امیرقلی جعفری امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: بررسی‌های لازم درخصوص تایید و رد صلاحیت ثبت‌نام شدگان از طریق تحقیقات محلی و استعلام از مراجع 4 گانه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در تایید دستگاه اجرایی فقط یک نفر رد صلاحیت شده است گفت: این نکته قابل تاملی است که چرا فقط یک نفر رد صلاحیت شده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از جمع 146 نفر ثبت‌نامی اولیه 26 نفر در مراحل نخست انصراف زدند و در نهایت 120 نفر توسط شورای نگهبان استان مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

جعفری بیان کرد: در بین 120 نفر 65 نفر تایید صلاحیت، 39 نفر به دلیلی عدم داشتن شرایط اولیه رد صلاحیت و 16 نفر نیز عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

وی با اشاره به امکان اعتراض افراد رد صلاحیت گفت: تایید و رد صلاحیت افراد به‌صورت محرمانه به خود اشخاص اعلام شده است که درصورت اعتراض، هر فرد می‌تواند اعتراض خود را اعلام کند.

رئیس دفتر شورای نگهبان چهارمحال و بختیاری وظیفه این نهاد را نظارت استحقاقی دانست و افزود: شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام است.

جعفری انتخابات اسفندماه را انتخاباتی سرنوشت ساز دانست و بیان کرد: میانگین مشارکت مردم در انتخابات دنیا 30 تا 35 درصد است این درحالی است که میانگین حضور در انتخابات جمهوری اسلامی ایران 65 درصد است و حتی در سال 88 به 85 درصد رسید.

وی با اشاره به ابعاد حق‌الناس در صحبت‌های مقام معظم رهبری در انتخابات اظهار کرد: حق الناس در انتخابات به 4 صورت است که رد کردن افراد صلاحیت‌دار، اجازه ورود افراد بی صلاحیت ببه مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دادن، امانتداری در صندوق‌داری و رای مردم و در نهایت پذیرش رای مردم و تمکین از آن را می‌توان چهار حق الناس در انتخابات دانست.

رئیس دفتر شورای نگهبان چهارمحال و بختیاری به تبلیغات زود رس کاندیدها اشاره کرد و گفت: یکی از ابهامات در قانون تبلیغات زود رس است که باید مرتفع گردد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال وبختیاری؛ تعداد افراد تائید و رد صلاحیت هر حوزه انتخابی به شرح زیر است:

حوزه انتخابی شهرستان شهرکرد،بن و سامان 12 نفر تائید صلاحیت، 12 نفر به دلیل عدم شرایط رد صلاحیت و 6 نفر عدم احراز صلاحیت، در حوزه انتخابی اردل،فارسان،کیار و کوهرنگ 19 نفر تائید صلاحیت، 9 نفر به دلیل عدم شرایط رد صلاحیت و 3 نفر عدم احراز صلاحیت، و در حوزه انتخابی بروجن، 17 نفر تائید صلاحیت، 6 نفر به دلیل عدم شرایط رد صلاحیت، و 3 نفر عدم احراز صلاحیت و همچنین در حوزه انتخابی لردگان 17 نفر تائید صلاحیت، 12 نفر به دلیل عدم شرایط رد صلاحیت، و 4 نفر نیز عدم احراز صلاحیت شدند.

ارسال نظرات