خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: توسط این قرارگاه 9 پروژه بزرگ در کشور در قالب طرح به دولت معرفی کرده ایم که در صورت عملیاتی شدن تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۲۵۶۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سنقروکلیایی، سردار عبادالله عبدالهی امشب در مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای پنج در مسجد جامع سنقروکلیایی افزود: برای اجرای این طرحها تاکنون 25 میلیارد دلار هزینه شده و برای تکمیل آن به دو و نیم میلیارد دلار نیاز است و کمتر از 2 سال دیگر هم به بهره برداری خواهند رسید.
وی با بیان اینکه بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی یکی از 9 طرح ذکر شده می باشد گفت: در صورت به بهره برداری رسیدن این طرحها 40 میلیارد دلار برای کشور سود خواهد داشت و ایران اسلامی به صادر کننده بنزین تبدیل خواهد شد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: تاکنون بیش از 2 هزار پروژه ملی و استانی توسط قرارگاه به انجام رسیده و حدود 150 هزار نفر حقوق بگیر داریم.
احداث پروژه های مهمی از قبیل مخازن آب به میزان 24 میلیارد متر مکعب، خط انتقال آب و گاز و سایر زیرساختهای ریلی و جاده ای از طرحهای بزرگ ساخته شده توسط قرارگاه سازندگی است که سردار عبدالهی به آنها اشاره کرد.
وی امنیت را بزرگترین نعمت در ایران اسلامی ذکر کرد و آن را به برکت خون شهدا و جانفشانیهای آنان دانست و رفع بیکاری را با تبدیل کردن ایران به کارگاه سازندگی با تدبیر مسئولان مورد تاکید قرار داد.
فرمانده قرارگاه سازندگی اهمیت موفقیت عملیات کربلای پنج را تشریح کرد و گفت: با وجود دژهای مستحکم و نفوذ ناپذیر دشمن، رزمندگان اسلامی که از اراده قوی و محکم برخوردار بودند توانستند با هشت روز عملیات، منطقه را به تصرف خود در آورند.
وی انهدام و ضربه به 83 یگان پیاده، 70 هواپیما و هشت هزار ماشین آلات دشمن را از دست آورد عملیات کربلای پنج عنوان کرد و گفت: با پایان یافتن این عملیات، رسانه های خارجی برتری قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران را تایید کردند.
برگزاری مراسم عزاداری با مداحی مداحان اهل بیت و سینه زنی شرکت کنندگان از دیگر برنامه های یادواره شهدای کربلای پنج در سنقروکلیایی بود.
سنقروکلیایی 416 شهید را تقدیم انقلاب کرده و شهیدان اسمعلی فرهنگیان، ابراهیم صدری، شادلله سلیمی، بهزاد غیاثی، حجت الله احمدی، شاه ولی نصرتی، علی اشرف شریفی و بهرام خسروی درعملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
ارسال نظرات