علی رغم حکم 120 میلیونی دادگاه برای جرائم قاچاق چوب از جنگلهای مناطق دودانگه ساری، قاچاقچیان خوش اقبال با وساطت مجری طرح های منابع طبیعی در منطقه از معافیت پرداخت 80 میلیون تومانی حقوق بیت المال برخوردار شدند!
کد خبر: ۸۶۲۲۵۶۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷



خبرگزاری بسیج مازندران، بنا به خبر رسیده از منابع مرتبط با شرکت چوبفریم، طی ماه گذشته ماموران حفاضت منابع طبیعی مازندران با گشت ها و بررسی های منطقه ای متوجه قطع تعداد زیادی از درختان هیرگانی کمیاب در منطقه بولا دودانگه ساری شدند.

ماموران حفاظت منابع طبیعی با مشاهده کنده( قسمت تحتانی ) ده ها اصله درخت حجیم و با برسی های انجام شده از نقشه های ماهواره ای و ... پی به قطع درختان و خروج بدنه اصلی آن در پارسل های مذکور بردند.

با پیگیریهای لازم ماموران دریافتند شرکت چوبفریم، (مجری طرح جنگل) برای بهره برداری درختان شکسته افتاده، این قسمت از جنگل را در اختیار پیمانکارانی قرار داد که براساس مستندات موجود( قطع و قاچاق بدنه درختان جنگلی در منطقه فلورد و...) طی سالهای گذشته هم سابقه خوشی در حفظ امانت نداشتند.

پس از تحقیقات به عمل آمده از پیمانکاران براساس ارائه ادله و اسناد مکفی در مراجع رسیدگی کننده از سوی نیروهای امین حفاظت منابع طبیعی، قطع و حمل بدنه درختان از سوی پیمانکاران مربوطه مسجل شد.

برهمین جهت و بر اساس رای قضایی و با نظر به تشخیص قطع بدون مجوز و حمل قاچاق درختان جنگلی، متخلفان بدون محاسبه جزای خیانت در انفال مسلمین، به پرداخت مبلغ تنها 120 میلیون تومان جرایم نقدی محکوم شدند.

با توجه به مبلغ اندک جرائم نابازدارنده قطع 40 درخت برای این سری از پیمانکاران یا قاچاقچیان درختان جنگلی، که به گفته شاهدان، ارزش هر درخت حداقل بیش از 6 الی 7 میلیون تومان بود، مجری طرح جنگل مذکور با وساطت، دفاع و بهانه هایی واهی این مبلغ را به 40 میلیون تومان تقلیل داد!

این در حالی است که طی سالهای دهه گذشته پیمانکارانی امین، صادق و پاکدست، علی رغم بهر برداری تنها کمتر از یک سوم موضوع قرار داد مزایده در جنگل های تحت اختیار چوبفریم ، به سبب حمل مداخله گرانه شرکتفریم، درحمل کالا و اتقاقات طبیعی و ... که اسناد آن در دست طرفین موجود است، با زیان چند میلیونی از باب پرداخت کل ثمن کالا به چوبفریم مواجه گردید، لذا در نظام اسلامی متولیان امر به جبران خسارات و بدهی شرعی تن نداده که همچنان پیمانکار ازآن موضوع طلب دارد!

به هر حال به دور از اینگونه موضوعات، وقوع قطع و قاچاق درختان بولا موجی از نا رضایتی را در بین بومیان منطقه بالاخص جوانان روستاهای بنافت و فریم به همراه داشت و خواستار اطلاع رسانی موضوع برای پیگیری مسئولین خدوم، امین و حافظ منافع ملی شدند تا اثرات آن را در آینده ای نزدیک شاهد باشند
ارسال نظرات
پر بیننده ها