خبرهای داغ:
با توجه به اعلام میزان نامزدهای تعیین صلاحیت‎های شده از سوی شورای نگهبان هر 18 گلستانی برای یک کرسی مجلس شورای اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.
کد خبر: ۸۶۲۲۵۷۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی رغم شگفتی دستگاه‎های نظارت اجرایی بر انتخابات در میزان تایید صلاحیت‎های نامزدهای مجلس که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‎سابقه بود شورای نگهبان به درستی به وظیفه خود عمل کرد و به دور از هر گونه توجه‎ای به مسائل و تنش‎های که برخی از خواص آن را رقم زدند حق مردم را رعایت کرد.

4 هزار و 700 نفر در کشور توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و با توجه به اینکه 290 نماینده در کشور خواهیم داشت هر 16 نفر نامزد نمایندگی مجلس برای یک کرسی رقابت خواهند کرد.

اما آمارتایید صلاحیت‎های استان گلستان فراتر از میانگین کشوری بوده و در این استان 126 نفر تایید صلاحیت شدند که با توجه به هفت کرسی مجلس هر 18 نفر برای تصاحب یک کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان در تشریح آخرین وضعیت داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت استان اظهار کرد: از مجموع 273 داوطلب باقی‌مانده در عرصه انتخابات 52 درصد داوطلبان شامل 147 نفر با رد صلاحیت و عدم احراز توسط هیئت نظارت استان و هیئت نظارت مرکزی انتخابات مواجه شدند.

علی اصغر طهماسبی تصریح کرد: همچنین صلاحیت 48 درصد از کل داوطلبان باقی‌مانده شامل 126 نفر نیز مورد تأیید هیئت نظارت بر انتخابات استان و هیئت مرکزی نظارت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از مجموع 305 داوطلب ثبتنام کننده در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش از این صلاحیت 18 نفر مورد تأیید هیئتهای اجرایی استان قرار نگرفته بود و 14 نفر نیز انصراف خود را به مراجع قانونی اعلام کرده بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: در حوزه انتخابیه گرگان و آققلا 24 نفر رد صلاحیت و 19 نفر عدم احراز، در حوزه انتخابیه علیآبادکتول هفت نفر رد صلاحیت و شش نفر عدم احراز، در حوزه انتخابیه گنبدکاووس شش نفر رد صلاحیت و شش نفر نیز عدم احراز، در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر 9 نفر رد صلاحیت و 11 نفر عدم احراز، در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه 20 نفر رد صلاحیت و 11 نفر عدم احراز و در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان 15 نفر رد صلاحیت و 13 نفر با عدم احراز مواجه شدن

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان بیان کرد: در مجموع 81 نفر در استان گلستان رد صلاحیت شده و 66 نفر نیز در هیئت نظارت استان با عدم احراز مواجه شدند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که در هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تأیید صلاحیت نشدهاند، میتوانند از 27 دی تا 29 دی‌ماه به مدت سه روز با مراجعه به شورای نگهبان در تهران و مرکز هیئت نظارت استان گلستان مراجعه و پس از دریافت فرم مربوطه، شکایت خود را تنظیم و تحویل دهند.

وی در پایان گفت: همچنین اعلام مراتب رد و تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزههای انتخابیه استان، از سوی فرمانداران، به صورت کتبی به اطلاع تمام داوطلبان رسیده است.

رئیس شورای نگهبان استان گلستان نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: افراد رد صلاحیت و یا عدم احراض صلاحیت شده میتوانند از امروز نستب به اعلام شکایت خود اقدام کنند.

عیسی غلامی تصریح کرد: 49 درصد از داوطلبان احراض صلاحیت شدند و 28 درصد احراض صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است.

رئیس شورای نگهبان استان گلستان با بیان اینکه 23 درصد از داوطلبان استان گلستان رد صلاحیت شدند، گفت: داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته و با پاسخ عدم احراض از سوی شورای نگهبان رو به رو شدند میتوانند از امروز تا سه شنبه 4 بعد ظهر با حضور در دفاتر انتخاباتی نسبت به ارائه شکایات خود اقدام کنند.

غلامی افزود: ما زیر ساختهای لازم را برای رسیدگی شکایات به صورت آنلاین فراهم شده است و در مدت 20 روزی که قانون برای شورای نگهبان مشخص کرده است با دقت به این پروندهها رسیدگی خواهد شد و رای نهایی به شورای مرکزی نگهبان اعلام میشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها