فرماندار نیر:

واگذاری 180 سند مالکیت روستایی در نیر

فرماندار نیر از واگذاری 180 جلد سند مالکیت روستایی در دهه فجر امسال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۲۶۵۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، اکبر صمدی، فرماندار نیر گفت: در دهه فجر امسال 180 جلد سند مالکیت روستایی به روستاییان این شهرستان با هدف ایجاد انگیزه و رسمیت بخشی به مالکیت روستاییان واگذار می شود.

وی تهیه و بازنگری طرح هادی را اساسی ترین سند توسعه همه جانبه پایدار روستاها دانست و گفت: طرح هادی تمام روستاهای بالای 100 خانوار ، 50 خانوار و 20 خانوار در این شهرستان انجام شده و طرح هادی 13 روستای زیر 20 خانوار نیز آغاز شده است.

فرماندار نیر اظهار کرد: با توجه به توسعه روستایی، روستاییان می توانند از تسهیلات ویژه استفاده کنند و امیدواریم در سال های آینده با برنامه ریزی انجام شده تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت این طرح با ارزش بهره مند شده و با صدور سند برای اهالی روستا هویت روستاها مشخص شود.

صمدی افزود: ساماندهی، زیرسازی و آسفالت و مبلمان روستایی در روستاها در قالب طرح هادی انجام می شود و با مشارکت ثبت اسناد و املاک و اداره بنیاد مسکن شهرستان نیر نسبت به سند دار کردن عرصه و اعیان املاک روستاییان در داخل طرح هادی روستایی اقدام می شود.

وی در زمینه تملک و واگذاری اراضی با مشارکت منابع طبیعی به روستاییان در روستاها گفت: تملک اراضی ملی در داخل طرح های هادی روستایی با مشارکت منابع طبیعی انجام می شود و این امر برای رفاه آسایش و تامین مسکن روستاییان است.

فرماندار نیر بیان کرد: اعطای تسهیلات مقاوم سازی در روستاها موجب بهبود و زیبا شدن چهره روستاها و جلوگیری از مهاجرت و مقاوم شدن واحدهای مسکونی در مقابل هر گونه پدیده طبیعی مخرب از جمله زلزله شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار