خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام مجتبی(ع) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام مجتبی(ع) قزوین بیان کرد: : اصول مشترک انسان بر مبنای عقلانیت، انسانیت و علم معرفت می باشد.
کد خبر: ۸۶۲۲۶۶۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام شعبان تقی خانی در جلسه مشاوره دینی و تربیتی کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین به حدیثی از امام علی(ع) راجع به شاخصه های اسلام ناب محمدی اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام بر سه مبنا عقلانیت معنویت و عدالت می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام مجتبی(ع) قزوین در ادامه افزود: اولین پایه دین اسلام عقل است و یکی از شاخصه های عقلانیت این است که استقامت و استکبار ستیزی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: آنچه را که دین می گوید عقل هم می گوید و هر چیزی که ضد عقل باشد ضد دین است، دین اسلام حتی یک آموزه ضد عقلانی ندارد.

تقی خانی با بیان اینکه یکی از نشانه های عقل این است مدارا کردن داشته باشی، گفت: مدارا کردن در دین اسلام سفارش شده است ولی نه اینکه هر مدارا و سازشی که باعث از بین رفتن شخصیت و آبرو شود و کنی و انسان باید در هرحال با خانواده اش مدرا کند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: اصول مشترک انسان بر مبنای عقلانیت، انسانیت و علم معرفت می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام مجتبی(ع) قزوین تلاوت قرآن، دوستی و دشمنی در راه خدا، حق دینی برادران و حمایت از حقوق آنان از پایه های دین اسلام است که در بحث حمایت از حق برادران دینی باید از حق برادران دینی خود که امروز شیعیان مظلوم یمن، غزه و .. می باشد حمایت کنیم.

وی در پایان به انواع کفر اشاره کرد و گفت: کفر مقدس، کفر نعمت، کافر در حال تردید و تحقیق و کافر غیر معاند که آیه 8 سوره ممتحنه تکلیف مارا در برابر کافران غیر معاند مشخص کرده که باید با آنها به نیکی و عدالت رفتار داشته باشیم.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها