خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه قزوین تاکید کرد:

راه اندازی خانه عالم در شهرک‌های جدید استان قزوین

مدیر حوزه علمیه قزوین تاکید کرد: امیدواریم شورای شهر و شهرداری در تاسیس شهرک های جدید این امکان را داشته باشد که در کنار مساجد خانه ای هم برای امام جماعت همان مساجد ساخته شود.
کد خبر: ۸۶۲۲۸۶۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

 به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین،جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در مرکز مدیریت علمیه استان با حجت الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه علمیه استان قزوین دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند شورای شهر در توسعه و عمران و آبادانی شهر قزوین گفت: حوزه علمیه استان با در نظر گرفتن برنامه‌های مطلوب در تلاش است تا با همکاری مجمع شورای شهر وامور فرهنگی این شورا با حوزه های علمیه بتوانند نسل نوجوان و جوان را به مساجد تشویق و ترغیب نمایند.

وی افزود: با برپایی کلاس‌های تفسیر، قرآن، نهج البلاغه و همکاری طلاب و اساتید مجرب حوزه علمیه در راستای این امر مهم امیدواریم بتوانیم ارتباط گیری خوبی با آحاد مردم داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه روزگاری بازاریان و کسبه با حوزه علمیه ارتباط مستقیم داشتند،تصریح کرد: یکی از اشکالات در حوزه های علمیه بعد از انقلاب این است که این ارتباط و تعامل حوزه علمیه با مردم بسیار کاهش پیدا نموده که باید بتوانیم این ارتباط با مردم از طریق حوزه های علمیه  به خوبی فراهم شود.

عباسی به حضور موثر طلاب جوان در مساجد اشاره کرد، خاطرنشان کرد: حضور طلاب و روحانیون در مساجد باعث می‌شود که نسل نوجوان و جوان بیشتر با مساجد و اماکن مذهبی در ارتباط باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: در روستا‌ها خانه عالم در کنار مساجد قرار گرفته که امیدواریم شورای شهر و شهرداری در تاسیس شهرک های جدید این امکان را داشته باشد که در کنار مساجد خانه ای هم برای امام جماعت همان مساجد ساخته شود.

این مسئول به ظرفیت بالای حوزه علمیه در استان خاطرنشان کرد: استقبال جوانان از حوزه علمیه در استان قزوین بالا است که با راه اندازی مدرسه علمیه صالحیه  و محسنیه  توانسته ایم پاسخگوی این عزیزان باشیم که امیدواریم شورای شهر و شهرداری و همچنین میراث فرهنگی هر چه زودتر بتوانند مدرسه صالحیه را که یکی از مدارس قدیمی کشور است آماده نمایند.

سپس فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این دیدار گفت: روحانیت پرچمدار انقلاب اسلامی است و توجه به مدارس حوزه های علمیه از اولویت های جدی شورای شهر قزوین می باشد.

فصیحی رامندی خاطرنشان کرد: شورای شهر قزوین همیشه در تلاش است که طعم خدمت را به شهروندان بچشاند که خوشبختانه با همکاری و همدلی اعضای شورای شهر و همچنین مجموعه شهرداری توانسته ایم به اهداف مورد نظر خود را در استان اجرا نمائیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: مجموعه شورای شهر فعالیتهای خود را در توسعه و عمران خود قرارداده و طوری عمل می نماییم که همیشه خدمت عادلانه در سطح شهر با ارزشها ومعیارهایی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند انجام دهند.

وی ادامه داد: ارتباط شورای شهر از طریق شورا یاری و همچنین مدیران محلات امکان پذیر است که امیدواریم تعامل بین شورای شهر و حوزه علمیه بیشتر شود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها