معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۷ هزار نشریه مجوزدار در کشور فعال هستند.
کد خبر: ۸۶۲۲۸۷۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حسن نوش‌آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به رشد مطبوعات و اطلاع‌رسانی در کشور، اظهار داشت: امروز بالغ بر هفت هزار نشریه در کشور مجوز فعالیت دارند.

وی بیان کرد: بیش از دو سوم این نشریات الکترونیکی یا مکتوب در دولت یازدهم مجوز فعالیت خود را دریافت کردند و این دولت سهم ویژه‌ای در ارتقای فرهنگ رسانه داشته است.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که رسانه می‌تواند پایه‌گذار پیشرفت و ترقی یک کشور و ملت باشد، گفت: نقش مطبوعات و رسانه در توسعه فرهنگ ملی و ایرانی یک نقش بسیار موثر و ارزشمند است.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم جامعه را به سمت اعتلا و پیشرفت ببریم نیازمند عنصر رسانه هستیم و باید از ابزار قدرتمند رسانه و مطبوعات برای رسیدن به اهداف و آرزوهای بزرگ ملت ایران بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: امروز اگر فرهنگ غرب در دنیا حکومت می‌کند به دلیل قدرت و موفقیت رسانه‌های آنها بوده و این یک امر طبیعی است که هر تمدن و فرهنگی با قدرت رسانه معرفی می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران نیازمند بهره‌گیری از قدرت رسانه است، همانطوری که نظام سلطه امروز از قدرت رسانه بهره گرفته باید نظام اسلامی هم از این قدرت برای پیشرفت‌های مادی و معنوی خود استفاده کند.

نوش‌آبادی افزود: برای ساماندهی رسانه نیازمند مهندسی رسانه برای پیشرفت، تحقق رسالت و رسیدن به آمال و آرزوهایی که در نظام اسلامی مد نظرمان هست، است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در کشورمان فرهنگ مهندسی و ساماندهی شود، باید ابتدا به مهندسی و ساماندهی رسانه‌ها بپردازیم و به مطبوعات به عنوان ابزاری برای پیشرفت نگاه کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد که باید از رسانه‌ها و مطبوعات که امروز مصداق بسیار روشن رسانه هستند، بهره‌گیری کنیم.

نوش‌آبادی با اشاره به متنوع شدن رسانه‌ها به وسیله پیشرفت تکنولوژی، گفت: امروز قدرت خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری به حدی شده که هر لحظه اخبار مختلف دنیا را می‌توان رصد کرد.

وی در ارتباط با منظم چاپ شدن مطبوعات و لغو فعالیت برخی از مطبوعات، خاطرنشان کرد: الزامات دولت الکترونیک بسیار متعدد است و افراد مختلف هم باید خود را با این الزامات، عادت دهند.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که رقابت‌های سیاسی نباید سبب حذف دیگران از صحنه سیاسی کشور شود، گفت: هر کسی به مبانی نظام و انقلاب اعتقاد دارد در کشور حق فعالیت دارد و قانون چهارچوب‌ها را در این زمینه مشخص کرده است.

نوش‌آبادی در ارتباط با لغو تحریم‌ها و اجرای برجام، گفت: امیدواریم با اجرای برجام شاهد یک تحول و گشایش در حوزه فرهنگ و هنر کشور باشیم و با رونق بخشیدن به اقتصاد کشور سهم خود را از این تحولات ببریم.

وی در ارتباط با تالار مرکزی یزد، گفت: خوشبختانه این تالار مجموعه‌ای در خورشان مردم یزد است و بیش از 90 درصد این پروژه پیشرفت اجرایی داشته و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری و افتتاح این پروژه مهم باشیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پروژه مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) یزد چندسالی به دلیل کاهش اعتبارات نیمه تعطیل مانده، گفت: تالار مرکزی یزد چون از اعتبارات ملی استفاده می‌کند راحت‌تر پیشرفت عمرانی دارد ولی این پروژه نیازمند جذب اعتبارات استانی است.

نوش‌آبادی یکی از شاخص‌های رشد فرهنگی هر کشوری را شاخص رشد رسانه دانست و گفت: هر کسی در چهارچوب مقررات و ضوابط می‌تواند متقاضی دریافت نشریه باشد و اگر درخواست او با مقررات همخوان باشد باید مجوز برای وی صادر شود.

وی گفت: با توجه به اینکه اقبال مردم به رسانه‌ها هم بیشتر شده طبیعی است که در این عرصه افراد بیشتری به میدان می‌آیند که مجوز دریافت کنند و هم مردم تمایل تنوع بیشتر دارند.

معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از علت‌هایی که فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌شود هم به دلیل عدم صدور مجوز برای آنها است و ما به سایت‌های بدون مجوز بیان کردیم که می‌توانند با ارائه مدارک، مجوز دریافت نمایند.

نوش‌آبادی  با اشاره به اینکه بیش از 45 هزار نفر عضو صندوق هنر هستند، گفت: حدود یک سوم این افراد از روزنامه‌نگاران هستند  که می‌توانند از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی برخوردار باشند.

 

ارسال نظرات