بازرس کل استان یزد:

انجام هرگونه فعالیت تبلیغات انتخاباتی قبل از اعلام رسمی اسامی نامزدها جرم است

بازرس‌کل استان یزد با اشاره به ضرورت رعایت قوانین انتخابات مجلس شورای‌اسلامی و مجلس خبرگان‌رهبری گفت: عدم رعایت ماده ۵۹ قانون انتخابات مجازات‌های نسبتاً سنگینی دارد.
کد خبر: ۸۶۲۲۸۸۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام اکبر طالبی با بیان اینکه نباید اقتدار، استواری و استمرار نظام را فدای خواسته‌های جناحی، فردی و گروهی کرد، اظهار داشت: استکبار جهانی به انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری چشم طمع دوخته است.

بازرس‌کل استان یزد با اشاره به مخفی بودن اقدامات دشمنان دین، علیه نظام اسلامی ایران، گفت: بسیاری از کشورهای همسایه آرزوی نابودی کشور و نظام اسلامی ایران را در دل می پرورانند.

طالبی با اشاره به حساسیت انتخابات در این برهه از زمان افزود: در روزهای اخیر شاهد هستیم که بسیاری از کشورها که تاکنون به نوعی با ما ارتباط داشتند، نه تنها در دل آرزوی نابودی ما را داشته، بلکه با فریادی رسا با اقدامات خود سعی می‌کنند که آرزوی دیرینه خود را به عمل تبدیل کنند.

بازرس کل استان ادامه داد: مردم، نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها باید باور کنند که این انتخابات تنها نقطه آرزوی دشمنان به ویژه دشمنان قسم خورده است.

وی خاطرنشان‌کرد: دشمنان از ماه‌ها قبل چشم طمع به انتخابات ما دوخته و هر چه به این اتفاق مهم سیاسی نزدیک‌تر می‌شویم به نوعی نفرت آنها از نظام جمهوری بروز می‌کند

طالبی با اشاره به ضرورت جدی گرفتن انتخابات و برنامه‌ریزی برای از بین بردن آرزوهای شوم دشمنان نظام، گفت: مردم، مسئولان و همگان باید کمک کنیم که انتخاباتی سالم، خوب و مهم برگزار و موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی شود.

بازرس‌کل استان یزد با بیان اینکه انتخابات در همه دنیا به عنوان اقتدار آن کشور محسوب می شود خاطر نشان کرد: اگر انتخاباتی در کشوری به هر دلیلی به چالش و زیر سوال کشیده شود به نوعی به اقتدار آن نظام ضربه وارد شده است

وی با اشاره به ضرورت حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در این دوره از انتخابات، تصریح کرد: هر چند باید تنور انتخابات داغ باشد و سلایق مختلف وارد میدان شوند ولی باید از تخریب، سیاه‌نمایی و وعده‌های دروغ پرهیز کرد.

طالبی گام برداشتن در راستای اهداف عالی نظام را از جمله مهمترین وظایف مسئولان، کاندیدا و اقشار مخلف جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: براساس ماده 59 قانون انتخابات، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی قبل از اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و نیز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌ها، نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، ممنوع بوده و مرتکب جرم شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت مفاد این ماده قانونی، گفت: براساس مصوبه اعضای شورای ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی استان، دستگاه‌های نظارتی شامل اداره کل اطلاعات استان و اطلاعات سپاه‌الغدیر و نیروی انتظامی استان یزد موظف هستند مراتب نقض این قانون را به دبیرخانه ستاد واقع در دادگستری یا بازرسی کل استان گزارش کنند، تا پس از بررسی و در صورت احراز تخلف، مراتب جهت پیشگیری یا در صورت وقوع جرم برای رسیدگی به دادگستری استان ارجاع شود.

بازرس کل استان یزد با اشاره به اهمیت وجود آرامش و سکون در انتخابات پیشین در استان یزد، ادامه داد: برگزاری انتخابات آرام در یزد به معنای‌عدم وقوع تخلفات انتخاباتی در استان نیست، ولی این تخلفات در حدی نبوده است که کلیات انتخابات را زیر سئوال ببرد.

وی در مورد مجازات تعیین شده در مورد افرادی که مرتکب تخلفات مرتبط با ماده 59 قانون انتخابات شوند، به ماده 81 قانون انتخابات و ماده 598 قانون مجازات اسلامی اشاره و بیان کرد: مجازات‌های نسبتاً سنگینی اعم از شلاق، جبران خسارت و جزای نقدی برای مجرمان بسته به نوع تخلفشان در قانون پیش‌بینی شده است.

طالبی نظارت بر عملکرد متولیان برگزاری انتخابات و عملکرد دستگاه‌های دولتی، مسئولان و کارکنان آنها که موظف به همکاری در برگزاری انتخابات هستند را، از دیگر وظایف دستگاه بازرسی عنوان کرد.

بازرس کل استان با اشاره به مشارکت‌های مردم استان در رابطه با نظارت همگانی که تاکنون باعث پیشگیری از تخلفاتی با مبالغ هنگفت در استان شده، ابراز امیدواری کرد که مردم استان با ارائه گزارش‌های به موقع تخلفات احتمالی در حوزه انتخابات، به امر پیشگیری از تخلفات این بخش نیز کمک کنند.

وی با معرفی سامانه shekayat.bazresi.ir و شماره تلفن‌های 37260072، 37260074  و 136 را به منظور ارائه گزارش‌های مردمی و نیز روزهای یکشنبه و چهارشنبه برای مراجعه حضوری اعلام کرد.

 

ارسال نظرات