خبرهای داغ:
فواد ایزدی با اشاره به اینکه اعمال تحریم های موشکی نقض بارز و مکرر برجام از سوی آمریکاست، گفت: متاسفانه شورای عالی امنیت ملی و رئیس مجلس به وظایف خود در پاسداشت قانون عمل نمی کنند.
کد خبر: ۸۶۲۲۹۸۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

فواد ایزدی کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با انتفاد از عملکرد دولت در مواجهه با عهدشکنی های آمریکا گفت: اقدام اخیرا آمریکایی ها در اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه توسعه فعالیت های موشکی نقض آشکار برجام است و دولت می بایست بر اساس شروط نه گانه مقام معظم رهبری نسبت به این مساله واکنش جدی نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه مساله تحریم های تازه چند هفته پیش تر نیز مطرح شده بود اما با توجه به فراینده مذاکرات به نظر مشاوره هایی از سوی تیم مذاکره کننده به آمریکایی ها داده شد که اگر این تحریم ها انجام شود ایران نخواهد توانست قلب راکتور اراک را خارج کند، خاطرنشان نمود: واقعا جای تاسف و تعجب است که چرا برخی آقایات در وزارت خارجه در نقش مشاور وزارت خارجه آمریکا عمل می کنند.

ایزدی همچنین خروج قلب راکتور اراک را بدون امضای قرارداد برای بازسازی آن فاجعه قلمداد کرد و گفت: حتی در تفاهنامه ای که با 1+5 در این خصوص بسته شده است هیج جا اشاره ای به آب سنگین ماندن اراک ندارد.

استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج که با این برداشت شما چرا بخش های دیگر حاکمیت مثل مجلس و شورای عالی امنیت ملی در این زمینه ورود پیدا نمی کنند، گفت: مجلس که در شرایط فعلی درگیر فضای انتخابات شده است و ریاست مجلس نیز اهمیتی به صیانت از قانون مصوب مجلس در این زمینه نمی دهد.

ایزدی ادامه داد: در شورای عالی امنیت ملی نیز دولت دارای 5 رای است که با رای همسوی آقای لاریجانی 6 رای می شود عملا این شورا نیز در اختیار دولت قرار گرفته است.

وی گفت: برخی ها این شائبه را مطرح می کنند که رهبری با این اتفاقات موافق است در صورتی که نامه ایشان کاملا صریح و شفاف نوشته شده است و بارها معظم له تاکید کرده اند که حرف های خصوصی ایشان تغایری با حرف هایی که به صورت علنی می زنند ندارد.

این کارشناس مسایل سیاسی در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی هم ما برجام را با بسیاری از ضعف های ساختاری و امنیتی پذیرفته ایم و هم تحریم پابرجاست، گفت: این انتظار وجود دارد که دولت اقدامات قاطعی را در این زمینه طبق قانون انجام دهد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها