مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه ال سی قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران عملیاتی شد، از تکمیل پروژه تا 40 ماه آینده خبر داد و گفت: شرکت‌های ریلی بسته به تخفیف‌هایی که در بلیت‌ قطار اعمال می‌کنند، می‌توانند در ایام نوروز افزایش قیمتی داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۲۲۹۹۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن پورسیدآقایی امروز در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد قطار حومه‌ای اصفهان - نجف آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ رفع تحریم‌ها توانایی دولت را در تأمین مالی ارتقا می‌دهد و کشور با فاینانس‌های کشورهای خارجی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا روز جمعه هفته جاری رئیس‌جمهور کشور چین به ایران می‌آید و چندین پروژه بزرگ ریلی با فاینانس چین و تضمین دولت انعقاد قرارداد می‌شود.

*راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران تا 40 ماه آینده

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: قطار سریع‌السیر اصفهان تهران تأمین فاینانس شد و ال سی آن عملیاتی شده است.

*اختصاص سه حکم از احکام برنامه به توسعه ریلی

مدیرعامل راه‌آهن گفت: طبق ماده 70 قانون مقررات مالی دولت 20 درصد قیمت گازوئیل به جاده و ریل اختصاص می یابد که این موضوع در سال 94 محقق نشد.

پورسیدآقایی گفت: طبق پیگیری‌های معاون اول رئیس‌جمهو و رئیس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی کشور اختصاص سهم 20 درصدی از قیمت گازوئیل به جاده و ریل در سال 95 اجرایی می‌شد.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: همچنین با تأکید رئیس‌جمهور ماده 13 قانون برنامه سه حکم مرتبط با توسعه ریلی خواهد داشت.

مدیرعامل راه‌آهن محوریت این احکام را بدین گونه تشریح کرد که توسعه حمل و نقل حومه و ایجاد سازمان حمل و نقل حومه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:‌کمک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و معافیت از مالیات و حذف مالیات بر ارزش افزوده از مزایای این احکام در قانون برنامه است.

*نرخ‌گذاری بلیت قطارها طبق مصوبه راه‌آهن و درخواست شرکت‌های ریلی

پورسید آقایی همچنین اظهار داشت: در اطلاعیه رسمی راه‌آهن چندی پیش درباره افزایش قیمت قطار که متوسط 8 درصد است اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: شرکت‌های ریلی بر اساس مصوبه مجاز هستند، نرخ‌ها را اعمال کنند . برخی شرکت‌ها در ایام کم تردد نرخ‌های پایین‌تر از قیمت‌های مصوب را اعمال می‌کنند و تا سقف 30 درصد بسته به تخفیفاتی که اعمال می‌کنند، اجازه افزایش قیمت دارند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه اختیار قیمت‌ها در دست شرکت‌های ریلی است، گفت: ‌بر اساس مجوز و موافقت راه‌آهن شرکت‌ها می‌توانند در طول سال بر نرخ‌ها تخفیف اعمال کنند.

*ریل ملی حداقل تا سه ماه آینده آماده نمی‌شود

مدیرعامل راه‌آهن گفت: در حال حاضر پروژه احداث ریل ملی 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حداقل تا سه ماه آینده تکمیل نخواهد شد.

ارسال نظرات