سفیر، استاندار و مقامات بندری ایتالیا در راس هیئتی با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیدار و خواستار توسعه همکاری‌ها در شرایط پسا تحریم شدند.
کد خبر: ۸۶۲۳۰۰۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این دیدار زنو دی آگوستینو Zeno D'Agostino رئیس اداره بنادر ایتالیا با اعلام آمادگی جهت همکاری با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: حجم مبادلات تجاری بین ایران و ایتالیا گسترش خواهد یافت و این بندر رکن اصلی برای مبادلات تجاری میان ایران و ایتالیا خواهد بود. 

وی میزان حمل و نقل دریایی بندر Trieste را 75 میلیون تن در سال 2015 و در حمل کانتینری 0.5 میلیون TEUذکر کرد و گفت : بندر Trieste با دارا بودن ترمینال اختصاصی کانتینری، دو فرصت مناسب برای ترمینال داری و سوخت رسانی به سرمایه گذاران پیشنهاد می کند ضمن اینکه این بندر جایگاه اول را در بنادر نفتی دارد.
در ادامه این دیدار محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن معرفی توانمندیهای موجود در مجموعه گروه کشتیرانی، شرایط و نحوه فعالیت های مرتبط با گروه کشتیرانی در طول دوران تحریم را تشریح و شرایط پسا تحریم برای شرکت های گروه کشتیرانی را، فرصتی مناسب جهت توسعه فعالیتها ارزیابی کرد. 
وی ادامه داد: با لغو تحریم‌ها ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آماده حمل محمولات صادراتی و وارداتی مستقیم به بنادر اروپا است.
سعیدی با اشاره به اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی بزرگترین شرکت دارنده کشتی های حمل فله است، گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران محصولات متنوع پتروشیمی به اروپا صادر می کند که از طریق Re – Export از ترکیه به اروپا می رود اما پیش بینی می شود همکاری ایران و اروپا بعد از تحریمها به گردش مالی حداقل حدود 10 میلیارد یورو برسد. 
در طول این دیدار، طرفین برامکان انجام فعالیتهای مشترک از جمله حمل کانتینری و فعالیت در زمینه سوخت تاکید کردند.

ارسال نظرات