شهدا ماندگارترین سرمایه‌‌ ملت ایران هستند

استاندار کردستان به موفقیت دیپلماتیک که از برکت خون شهداست اشاره کرد و گفت: علی رغم کارشکنی ها دشمن با درایت و راهنمایهای رهبر معظم انقلاب؛ تدبیر دولت و تیم مذاکره کننده برجام به فرجام رسید.
کد خبر: ۸۶۲۳۰۱۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یادواره شهدای بمباران 28 دیماه سال 65 سنندج ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا اظهار داشت: بمباران 28دی سال 65شهر سنندج از سوی رژیم بعث عراق،بیانگر ایثار و مقاومت و حضور مردمی سنندجی ها در دوران دفاع مقدس است .

وی گفت: در تمامی جنگ‌ها در طول تاریخ بشریت از یک سری قانون و توافقات وجود داشته است و در فرهنگ دینی ما نیز در فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) و فرامین دینی برای رزمندگان اسلام قواعد و مقرراتی وجود داشته که رعایت میشده است.

وی گفت: صدام در طول هشت سال دفاع مقدس که در خیال خود ظرف سه روز قصد جداکردن خوزستان و به زانو درآوردن کشور را در کوتاه‌ترین زمان می‌پروراند، بسیاری از این قواعد و قوانین مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

زاهدی بیان داشت: پس از اینکه رژیم تا به دندان مسلح عراق نتوانست در جبهه ها نبرد حق علیه باطل در مقابل رزمندگاندلاور اسلام مقاومتکند به ناچار اقدام حمله به غیر نظامیان و بمباران شهرهای و حتی برخی از مناطق روستایی ایرانکرد و مرتکب جنایات متعددی شد و انسانی های بی گناه فراوانی را به خاک خونکشید، تا شاید بتواند از این طریق از پشتوانه مردمی رزمندگان در پشت جبهه های نبرد بکاهد ولی با توجهبه حمایت های همه جانبه مردمدر این راه نیز به توفیقی نرسید ونقشه هایش در این زمنیه نیز با شکست مواجه شد.

وی تصریح کرد:در حقیقت در این جنگ مردم و رزمندگان اسلام با اتحاد و همدلی خود به دفاع از ارزش های و باورهای خود پرداخته و با جان و دل در راه رسیدن به اهداف والای خود و سربلندی اسلام و انقلابتلاش کردند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس مردم ایران علاوه بر نمایش قدرت و توانمندی های خود ارزش های معنوی زیادی را هم آفریدند که این مقاومت و ایستادگی یکی از این ارزش ها است چون دشمنان تصور می کردند که با حمله به مناطق مسکونی و آغاز جنگ شهرها مقاومتشان کم می شود اما مردم با صبوری خود این چنین ارزش هایی را آفریدند.

وی با بیان اینکه تقاضای مردم در روزهای جنگ تحمیلی برای حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل آنقدر زیاد بود که امکانات پاسخگوی آن نبود، اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی ارزش‌های بزرگی را برای ملت ایران به دنبال داشت.

استاندار کردستان گفت: شهدا سرمایه های ماندگار و عامل اقتدار ایران اسلامی هستند؛ توانایی‌ها و قدرت‌ها امکان از بین رفتن را دارد، اما شهدا ماندگارترین و عظیم ترین سرمایه کشور هستند که همیشگی هستند.

زاهدی در ادامه ضمن تبریک پیروزی در توافقات هسته‌ای افزود: علی رغم کارشکنی ها دشمن با درایت و راهنمایهای رهبر معظم انقلاب؛ تدبیر دولت و هوشمندی تیم مذاکره کننده برجام به فرجام رسید.

وی افزود: هرچند اجرای برجام و لغو تحریم ها آثار مثبتی در اقتصاد ما دارد، اما به معنی حل همه مشكلات نیست و باید همزمان زیر ساخت های اداری، اقتصادی و قانونی برای توسعه همه جانبه كشور، مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرند.

استاندار کردستان با اشاره به وظیفه سنگین دولت و ملت، اظهار داشت: دولت میبایست برای حل معضلات اساسی اقتصادی و اجتماعی برنامه ریزی كند و مجلس شورای اسلامی نیز در این راه دولت را یاری كند و مردم نیز توقعات و انتظارات خود را منطقی كنند و اجازه دهند دولت به جای برآورده كردن نیازهای كم ارزش به امور اساسی توجه نماید؛ و امیدواریم بتوانیم از این فرصت به‌وجود آمده در راستای توسعه هرچه بیشتر کشور در مدت زمان کوتاهی بهره ببریم.

ارسال نظرات