غفلت دولت از سیب زمینی کاران

رئیس هئیت مدیره انجمن سیب زمینی گفت: باتوجه به قیمت‌های فعلی سیب زمینی کاران انگیزه خود را برای سال زراعی آینده از دست داده‌اند و حال لازم است که دولت به تعهدات قبلی خود عمل کند.
کد خبر: ۸۶۲۳۰۳۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، رحیم نیازی رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی  در خصوص کاهش قیمت سیب زمینی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته طی مصوبه‌ای قرار بوده به ازای صادرات هر کیلو سیب زمینی 150 تومان مشوق صادراتی به صادر کنندگان پرداخت کند اما باید گفت که با گذشت یک سال از این مصوبه تا کنون به صادر کنندگان پرداخت نشده و به همین خاطر تأثیرات منفی بر قیمت‌ها گذاشته است اما لازم به ذکر است که کمیته 8 نفره ای از اتاق بازرگانی، گمرک وزارت جهاد کشاورزی و ... تشکیل شده تا برگه‌های خروجی صادرات را در مراکز استان‌ها جمع آوری کند اما از لحاظ فیزیکی تاکنون پولی به صادر کنندگان پرداخت نشده است.


وی با اشاره به مازاد تولید سیب زمینی گفت: در حال حاضر با توجه به مازاد تولید سیب زمینی کشاورزان از لحاظ معیشتی تحت فشار هستند به طوری که با توجه به کاهش قیمت به کشاورزان پیشنهاد می‌شود که به تدریج محصول خود را وارد بازار کنند.

نیازی در ادامه بیان کرد: درواقع تاکنون صادر کنندگان به این باور نرسیده‌اند که به آنها مشوق‌های صادراتی پرداخت می‌شود اما چنانچه اجرای هرچه سریع‌تر این مشوق‌ها عملیاتی شود امیدواریم تاحدودی تعادل در عرضه و تقاضا ایجاد شود.

رئیس هئیت مدیره سیب زمینی کاران تصریح کرد: با این اوصاف سیب زمینی کاران انگیزه خود را برای سال آینده از دست می‌دهند زیرا قیمت‌های فعلی سیب زمینی کاران را از نفس انداخته و حال لازم است که دولت در این راستا کمک کند.
منبع: مشرق
ارسال نظرات