مدیرعامل سایپا دیزل گفت: روزانه 8تن ذرات معلق وارد هوای تهران می‌شود که 43 درصد آن حاصل تردد کامیون‌ها در پایتخت و 33 درصد آن نتیجه تردد موتورسیکلت‌ها است.
کد خبر: ۸۶۲۳۰۷۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، زعفر تنهاپور مدیرعامل سایپا دیزل گفت: حمل و نقل یکی از پایه‌های اصلی توسعه پایدار بوده است که با مولفه مهمی همچون اقتصاد،‌امنیت، عدالت اجتماعی و محیط زیست ارتباط تنگاتنگ دارد.


وی در ادامه از عواملی که سبب موانع نوسازی ناوگان تجاری خودروهای فرسوده  می‌شود گفت: بی انگیزگی مالک به خاطر کاهش درآمد پیچیدگی فرآیند خروج خودروهای فرسوده، مشکلات و دریافت تسهیلات( وثیقه) تائید‌های درخواستی و بوروکراسی طولانی نمونه‌ای از این موانع است.

تنهاپور در ادامه با بیان اینکه خودروهای فرسوده یکی از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوا به شمار می‌آیند اظهار کرد: آلودگی‌ هوا که یکی از عمده‌ترین مشکلات زیست محیطی است و می‌تواند بر هزینه‌هایی که به اقتصاد کشور تحمیل می‌شود تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه گفت: روزانه 8تن ذرات معلق وارد هوای تهران می‌شود که 43 درصد آن حاصل تردد کامیون‌ها در پایتخت و 33 درصد آن نتیجه تردد موتورسیکلت‌ها است.

مدیرعامل سایپا دیزل تصریح کرد: بر اساس سازمان بهداشت جهانی میزان خسارت ناشی از آلودگی در ایران از رقم هشت میلیارد دلار در سال 2006 به حدود شانزده میلیارد دلار در سال 2014 افزایش پیدا کرده است .

تنها پور در پایان خاطر نشان کرد: خودروی فرسوده به دلیل کاهش کیفیت و ایمنی یکی از عوامل بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای به حساب می‌آید این در حالی است که تصادفات جاده‌ای خود هزینه‌های قابل توجه‌ای را در پی دارد که از جمله آن می‌توان تلفات انسانی، خسارات بیمه‌ای را نام برد.
ارسال نظرات