خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج:‌هیئت اجرایی چهارمین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد «جهاد مجازی» صبح امروز(۲۷ دی) وپیش از اعلام اسامی برگزیدگان این دوره از جشنواره، بیانیه ای را صادر کرد.
کد خبر: ۸۶۲۳۰۹۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، هیئت اجرایی چهارمین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد «جهاد مجازی» صبح امروز(۲۷ دی) وپیش از اعلام اسامی برگزیدگان این دوره از جشنواره، بیانیه ای را صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

در زمان حاضر که دشمن تغییر تاکتیک داده و نبرد و رویارویی خود را ازجنگ نظامی و سخت به کارزار فرهنگی و نرم تغییر داده؛ سربازان گمنامی هستند که بنا به وظیفه دینی و انقلابی خویش و بدون هیچ چشم داشتی پا به عرصه رویارویی نهاده و در صدد خنثی و کم اثر کردن حیله و ترفند های آنان برآمده اند.

جشنواره وبلاگ نویسی جهاد محازی با دو هدف کلی و اساسی، شناسایی و ارزیابی توانمندی های این قشر و مرتبط کردن آنها با یکدیگر در قالب شبکه جهاد مجازی به حول و قوه الهی با مساعدت مسئولان امر برای چهارمین سال متوالی برگزار شد.

استقبال پر شور صاحبان فکر و قلم در فضای مجازی از این دوره و دوره های گذشته جشنواره وبلاگ نویسی جهاد مجازی نشان‌دهنده‌ی ظرفیت‌های مغفول و توانمندی‌های فعال‌نشده برای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی در ایران و جهان اسلام است. به گواهی آمار، وبلاگ‌نویسان جوان و نوجوان بیش‌ترین شرکت‌کنندگان این جشنواره را تشکیل می‌دهند. کیفیت آثار ارسالی حاکی از عمق بصیرت فکری شرکت‌کنندگان در تشخیص مولفه های فرهنگی مذهبی و همچنین استفاده از ابزارهای متناسب برای انتقال صحیح آموزه ‌های اسلامی می باشد.

شایسته است جوانان و نوجوانان وبلاگ نویس ضمن شناسایی الگوهای موفق در فضای مجازی که در بین شرکت کنندگان این دوره به وفور به چشم می‌آیند با نیتی الهی و با مطالعه و همت مضاعف به ارتقای کیفی آثار خود بپردازند.

همچنین بر مسئولین واجب است ضمن انجام حمایت های مادی و معنوی از این عزیزان مقدمات ایجاد شبکه جهاد مجازی و همچنین برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی متناسب با موضوع جهت ایجاد ادبیات یکسان در فضای مجازی را فراهم کنند.

انتخاب تعدادی از آثار و اهدای جوایز به برگزیدگان آن‌ها از ضروریات هر مسابقه و جشنواره‌ای است و برگزیدن 14 اثر از بین 326 اثر رسیده به دبیرخانه‌ این جشنواره به هیچ وجه به معنای کم اجر بودن سایر آثار نیست.

داوری جشنواره در سه مرحله: «انتخاب، غربال گری و پالایش» صورت پذیرفت:

در مرحله اول آثار همزمان با ثبت در دبیرخانه موردبررسی هیئت انتخاب قرار گرفت .ملاک های ارزیابی هیئت انتخاب مطابقت موضوع کلی وبلاگ با موضوعات اعلام شده، احراز کیفیت حداقلی از لحاظ هنری و محتوایی برای انتخاب اولیه، عدم مغایرت با ضوابط کلی جشنواره، عدم وجود محتوای مجرمانه در وبلاگ (موارد قانون جرایم رایانه ای، خلاف عفت عمومی، اخلاق اسلامی و سلامت شخصیت کودک و نوجوان و قوانین مرتبط) بوده است.

آثار راه یافته به مرحله دوم توسط هیئت داوران از نظر فنی و محتوایی به شرح زیر مورد ارزیابی قرار گرفت:

در بخش فنی: سرعت بارگذاری وبلاگ (عدم استفاده بيش از حد كدهاي جاوا، عدم استفاده از موسيقي، استفاده از پست‌هاي كم در صفحه اول و ...)

تبصره: استفاده ي مناسب از كدهاي جاوا و ابزارهاي مختلف كاربردي و زيباسازي، داراي امتياز مثبت است و استفاده بيش از حد مشمول كسر امتياز مي گردد، رعايت اصول گرافيكي در قالب (رنگ‌بندي، نظم، طراحي قالب، طراحي هدر و فوتر، اختصاصي سازي قالب)، قابليت تعاملي قالب (امكان نظرگذاري، امكان برقراري ارتباط با نويسنده و ...)، بروز رساني مستمر و منظم، موضوع بندي مناسب مطالب و استفاده از فيد،Rss و صفحات ایندسک شده، آرشیو موضوعی، وجود شمارشگر و تعداد بازدید کنندگان، استفاده از بخش معرفی وبلاگ

در بخش محتوایی: عنوان وبلاگ (جذابیت، دارابودن معنا و پیام و مناسب با محتواي وبلاگ)، تعيين مخاطب و تناسب سطح و حجم اطلاعات با مخاطب (ارتباط دوسویه)، سبك نوشتار، جذابيت، شيوا و رسا بودن نوشتار؛رعايت نكات نگارشي، املايي و دستوري، استفاده از لوگو و استفاده درست از قلم‌ها، رنگ‌ها و تصاوير، تیتر مناسب و شفاف سازی، موضوع بندي مناسب مطالب، استفاده مناسب از عکس و ارائه پيوندهاي مفيد مورد ارزیابی قرار گرفتند.

آثار برگزیده پایانی جهت پالایش به صورت گروهی و همزمان توسط پنج نفر از هئیت داوران جشنواره مورد بررسی قرار گرفت که این فرآیند با توجه به حضور وبلاگ‌نویسان مطرح، با دشواری بسیاری همراه بود و هیئت داوران به تناسب امتیازهای کسب شده، آثاری را به عنوان رتبه های برتر برگزیدند.

گفتنی است اسامی برگزیدگان این جشنواره روز پنج شنبه(۱بهمن) اعلام خواهد شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها