خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان:

بايد به فرهنگ بيشتر توجه شود!

خبرگزاري بسيج‌:امام جمعه اصفهان گفت : فرهنگ با تكرار حاصل مي شود ، عمل قليل مداوم از عمل كثير غير مداوم بهتر است و تكرار مي تواند در اثر گذاري مفيد واقع شود.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۰۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، آیت الله طباطبايي نژاد، امام جمعه اصفهان در ديدار معاون فرهنگي اجتماعي و مديران فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان به بیان معنای فرهنگ و آثار فرهنگ پرداخت و گفت: ما انسانها دارای ظاهر و چهره و باطن و سيرت و اخلاقيات هستیم، بعضي ها اعتقاد دارند همانطور كه ظاهر انسان را نمي شود تغيير داد باطن و اخلاقیات را نيز نمي توان تغيير داد اما اين غلط است و حتي حيوانات نيز قابل تربيت اند.

وی افزود : همه انبيا براي این آمدند تا اخلاقيات اصلاح شود .


امام جمعه اصفهان با تأکید بر گفتن اذان در معابر و محلات افزود : همانطور که برای جسم دو راه  تغذيه یعنی دهان و بینی و براي اخلاقيات نيز دو راه تغذيه یعنی چشم و ديگري گوش وجود دارد گفتن و شنیدن اذان بر روح و باطن انسان اثر گذار خواهد بود .

وی فرهنگ را اخلاق معنا کرد و با بیان اینکه فرهنگ بيشتر دروني است و هر كاري كه اخلاقيات را تنظيم كند فرهنگ است افزود:  با رفتار خوب مي توانيم اخلاق مردم را تنظيم كنيم لذا شهر تميز تنها نشانه فرهنگ نيست بلکه اصلاح کننده فرهنگ است و اذان گفتن در شهر نیز فرهنگ ساز خواهد بود .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به روایات در مورد اثر گذاری صوت اذان و قرائت قرآن ادامه داد : صوت و اشكال و كالبدها كه در فرهنگ سازي فرهنگ ديني و خدايي اثر گذار هستند را نبايد دست كم بگيريم .

وی در مورد تكرار و اثر تكرار نیز افزود : فرهنگ با تكرار حاصل مي شود ، ما هر روز نماز مي خوانيم و هر سال محرم و عاشورا و تاسوعا داريم  ،عمل قليل مداوم از عمل كثير غير مداوم بهتر است و تكرار مي تواند در اثر گذاري مفيد واقع شود.

در ابتدای این دیدار معاون فرهنگي اجتماعي شهرداری اصفهان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این معاونت گفت :

حوزه فرهنگي با تمركز بر ماموريتهاي ذاتي شهرداري در حوزه فرهنگ مانند فرهنگ شهروندي و فرهنگ سلامت اجتماعي و سياست گذاري برنامه ها در مناطق و محله ها و افزايش مشاركت مردم فعالیت  نموده است تا در حوزه وظايف و امكانات خود موثر و مفيد واقع شود .

قاسم زاده افزود : اينكه بخواهيم تصور كنيم كه شهرداري اصفهان همه مشكلات فرهنگي را حل نمايد يك توهم است . لذا در ساير مولفه هاي فرهنگ به شكل حمايتي عمل مي كنيم .

وی ادامه داد : به مسجد محوري در شهر علاقمنديم و اعتقاد داريم كه اگر مساجد روزآمد و فعالتر ظاهر شوند مسائل فرهنگي اجتماعي قابل حل مي باشند .

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداری اصفهان افزود : در پژوهشي كه از مردم اصفهان انجام شد و توقع آنها از حوزه فرهنگي شهرداري شد، مردم خواهان سلامت اجتماعي –فرهنگ شهروندي با تمام زير مولفه هايش و همچنين تكريم ارباب رجوع هستند .


ارسال نظرات