فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی سپاه فرودگاه استان سیستان وبلوچستان :
فرمانده یگان حفاظتهواپیمایی سپاه فرودگاه استان سیستان وبلوچستان :مانور امداد و نجات هوایی با عنوان طرح اضطراری فرودگاه بین المللی زاهدان با شرکت تمام دستگاه های امداد رسان روز دوشنبه در محوطه این فرودگاه با موفقیت اجرا شد
کد خبر: ۸۶۲۳۱۱۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج: در این مانور که سقوط هواپیمای فرضی آغازگر آن بود، پس از وقوع حادثه، نیروهای آتش نشانی و حفاظت فرودگاه وارد عمل شده و سپس سایر دستگاه های امدادرسان از جمله هلال احمر، آتش نشانی، سپاه، نیروی انتظامی و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز وارد صحنه شدند.
سرهنگ پاسدار حبیب شهرکی پور در محل مانور به خبر نگار بسیج گفت: هواپیمای فرضی سانحه دیده در این مانور با 105 مسافر از باند خارج که 26 نفر آنان زخمی و هفت نفر فوت شدند که توسط نیروهای امداد و نجات پس از اقدمات فوریتی کمکهای  اولیه به مراکز درمانی انتقال یافتند. 
وی افزود: مطابق استانداردهای ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی) مانور اضطراری در تمامی فرودگاه های بین المللی باید هر دو سال یک بار با شرکت تمامی عوامل و نیروها، تجهیزات فرودگاه و حمایت دستگاه های امدادرسان برگزار شود.
فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی سپاه فرودگاه هدف از برگزای مانور امداد و نجات هوایی در فرودگاه زاهدان را ارزیابی توان نیروهای امداد و نجات، شناسایی قدرت و توان انتقال حادثه دیدگان از محل حادثه و ارزیابی نحوه امداد رسانی و اطفاء حریق نیروهای حاضر در مانور و آمادگی نیروهای امنیتی وصنایع پیش بینی شده  قبل از وقوع حادثه ذکر کرد. گفتنی است این مانور پس از 3ساعت با موفقیت به پایان رسید

ارسال نظرات