فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: در شرایطی دستگیری نیروهای آمریکایی انجام شد که دو ناو هواپیمابر آمریکا و فرانسه با اسکورت های مربوطه در حالی که در منطقه حضور داشتند، اما جرات کوچکترین اقدام را به خود ندادند.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۲۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجونیوز" ،سردار علی رزمجو، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در برنامه شبکه استانی بوشهر گفت: با توجه به سیاست های نظام جمهوری اسلامی، در همان ساعات اولیه مقامات کشوری و لشکری در جریان موضوع دستگیری سربازان آمریکایی قرار گرفتند و پس از بازرسی ها و بازجویی های لازم مشخص شد که ورود آمریکایی ها به آب های خلیج فارس جزو اشتباهات سیستم های ناوبری آنها بوده است.
 
وی افزود: پس از بررسی های متعدد، به جمع بندی نرسیدیم که این تجاوز به صورت عدوانی بوده است و با رعایت سلسله مراتب و دست اندرکاران نظام و همچنین فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی دریایی سپاه پس از بازرسی ها و بازجویی های لازم آزاد کردیم.
 
رزمجو اظهار کرد: سلاح ها و تجهیزاتی که همراه آمریکایی ها بود، پس از بازجویی ها به آنها برگردانده شد، در صورتی که اگر آمریکایی ها بودند به هیچ وجه نمی توانستند در این زمان اندک آزاد نمی کردند و همچنین تجهیزات و امکانات را نگه می داشتند و پس نمی دادند.
 
وی ابراز کرد: در شبی که آمریکایی ها در اختیار نیروهای دریایی سپاه بودند، آقای ظریف و کری به طور مرتب در تماس بودند و کری با با عجز و ناتوانی التماس می کرد و خواستار آزادی آمریکایی های دستگیر شده بود.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه منطقه دوم تصریح کرد:دست گداشتن به پشت گردن و زانو زدن، نهایت ذلت آمریکایی ها است؛در هیچ کجای دنیا آمریکایی ها به زانو در نیامده بودند اما در مقابل نیروهای دریایی سپاه مجبور به این کار شدند.
 
وی ادامه داد: در شرایطی این کار انجام شد که دو ناو هواپیمابر آمریکا و فرانسه با اسکورت های مربوطه در حالی که در منطقه حضور داشتند، جرات کوچکترین اقدام را به خود ندادند و این نشات گرفته از شهید مهدوی ها است.
 
رزمجو گفت: پس ازاین ماجرا بیش از هزار پیامک و تماس جهت تقدیر از نیروهای سپاه به ماه ارسال شد که نمی توانیم پاسخگوی محبت هم استانی های عزیز باشیم.
 
وی به بازتاب این خبر در رسانه های جهان اشاره کرد و گفت:130 سایت در دنیا به انعکاس و تحلیل این موضوع پرداختند و متون مختلفی را از این موضوع نوشتند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه منطقه دوم  گفت: همه این حماسه ها نشات گرفته از نیروی لایزال الهی و شهداست، به ویژه شهید نادر مهدوی و همرزمانش  که در منطقه استراتژیک خلیج فارس، این درس جرات،شجاعت و ایستادگی را به ملت ما دادند./انتهای پیام
ارسال نظرات