منابع خبری وابسته به معارضان سوریه اعلام کردند توافق عقب‌نشینی داعش، «جبهه النصره» و سایر گروه‌های تروریستی از جنوب دمشق به زودی اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۳۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از خبرگزاری فارس، منابع آگاه اعلام کردند که توافق مبنی بر عقب‌نشینی عناصر داعش و «جبهه النصره» طی 72 ساعت از جنوب دمشق در حال اجرایی شدن است.
 
روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد، طبق گزارش سایت‌های وابسته به معارضان، شماری از تروریست‌های «الحجر الأسود» و اردوگاه «الیرموک» اعلام کردند که عناصر مسلح از شهرک‌های «یلدا»، «ببیلا» و «بیت سحم» به آنها پیوسته‌اند و بدین وسیله مقدمات خروج داعش فراهم شود.
 
این عملیات چندی پیش به دلیل کشته شدن «زهران علوش» فرمانده اصلی گروهک «جیش الاسلام» (تحت الحمایه عربستان) به تعویق افتاده بود.
 
برخی از منابع آگاه نیز اعلام کردند، آمادگی برای خروج از این مناطق وجود دارد و گروه‌های فلسطینی آماده‌اند تا این خلأ را پر کنند.
 
این در حالی است که از یک سال گذشته در یلدا، ببیلا و بیت سحم توافق نامه‌های آشتی میان طرف‌های ذیربط و تروریست‌های مسلح امضا شده است.
 
 
منابع آگاه نیز اعلام کردند، احتمالا روند ورود پس از توافق با طرف‌های ذیربط است و یک هفته پیش تروریست‌های این سه منطقه تضمین گردند که تروریست ها دیگر به این مناطق وارد خواهد شد.
 
این منابع در پایان تأکید کردند که عناصر جبهه النصره در اردوگاه یرموک نسبت به خروج  از خود سختگیری نشان می‌دهند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات