عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با بسیج عنوان کرد
چنانچه مستنداتی از سوبسید به برنج خارجی در مجلس ارائه شود کمیسیون های تخصصی پیگیری خواهند کرد.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۶۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم سراوان و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به فروش انحصاری 82هزار تن برنج دولتی با 20 درصد تخفیف اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، معنی اقتصاد مقاومتی این است که با ترویج و گسترش تولیدات داخلی به خارج از کشور وابسته نباشیم.

وی با بیان اینکه اگر افرادی خارج از مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کنند انتظار اینست سیستم های نظارتی گمرک و وزارت جهادکشاورزی با آنها برخورد کنند افزود: استان های مازندران و گیلان برنج مورد نیاز کشور را تولید می کنند و اگر درصدد جبران کمبودها هستیم، با داشتن زمین می توانیم بهینه سازی کنیم و با افزایش وسعت کشت وابسته نباشیم.

نماینده مردم سراوان تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی با فراهم کردن زیر بنای کار کشاورزی از تولید کنندگان داخلی حمایت کنند تا آنها متضرر نشوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مزارع قطعا باید شناسنامه دار باشند  و مراحل کاشت،داشت و برداشت و نوع آن از لحاظ قرنطینه نباتی استاندارد و سلامت از نظر معاونت غذا و دارو سنجیده شود تا مشکلی برای سلامت مردم کشورمان به وجود نیاید،

وی اضافه کرد: با عدم رعایت این موارد دستگاه های نظارتی موظفند از ورود اجناس مضر برای سلامت کشور ممانعت کنند تا تولید کنندگان داخلی متضرر نشوند.

میرمرادزهی گفت: چنانچه مستنداتی از سوبسید به برنج خارجی در مجلس ارائه شود کمیسیون های تخصصی پیگیری خواهند کرد.

ارسال نظرات