مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان:

بهره مندی از مزایای بازنشستگی برای زنان خانه دار

زنان خانه دار می توانند برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی با عنوان خانه دار و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی در امر بازنشستگی و دیگر خدمات بهره مند شوند.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۶۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: زنان خانه دار می توانند برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی با مراجعه به شعبه های این سازمان به صورت خود اظهاری با عنوان خانه دار و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی در امر بازنشستگی و دیگر خدمات بهره مند شوند.

مسعود علیاری افزود: حداکثر سن برای پذیرش درخواست زنان خانه دار، 45سال است

وی اظهار داشت: افزایش این سقف سنی تا 50 سال نیز در دست بررسی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: زنان خانه دار می توانند از این ظرفیت برای بهره مندی از مزایای بازنشستگی بهره ببرند.

علیاری افزود: نرخ های پرداختی حق بیمه زنان خانه دار 18، 14 و 12 درصد از میزان مبلغی است که توسط خود متقاضیان اعلام می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: زنان خانه دار با داشتن 20 سال سابقه و 55 سال سن و یا 30 سال سابقه و 45 سال می توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

علیاری با اشاره به اینکه اغلب زنان خانه دار این استان اطلاعات کافی از اجرای این طرح ندارند، افزود: نبود اطلاع رسانی های مناسب موجب شده که این قشر آگاهی لازم را در این زمینه نداشته باشند و از امکان و فرصت فراهم شده، استقبال قابل توجهی نکنند.

ارسال نظرات