خبرگزاری بسیج: دادستان عمومی و انقلاب مراغه در پی درج خبری در روزنامه جام جم ویژه‌نامه مراغه، با عنوان «نام شهید از هیچ مدرسه شهرستان برداشته نشده است» را تکذیب کرد.
کد خبر: ۸۶۲۳۱۹۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، علی دلداری، افزود: در ۲۳ دی‌ماه امسال مصاحبه‌ای منتسب به اینجانب در روزنامه جام جم تحت عنوان «نام شهید از هیچ مدرسه شهرستان برداشته نشده است» منتشر شده است که چنین مصاحبه‌ای از طرف بنده تکذیب می‌شود .
وی اظهار کرد: بنده هیچ دیدار و مصاحبه‌ای با خبرنگار روزنامه جام جم نداشته‌ام و روزنامه مذکور بدون مصاحبه با بنده متنی را مبنی بر تغییر نام مدارس مراغه از شهدا به نام‌های دیگر منتشر کرده است که به‌هیچ‌وجه صحت ندارد .
دادستان عمومی و انقلاب مراغه با اشاره به این‌که خبرنگار روزنامه مورد اشاره احضار شد، تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام‌شده خبرنگار روزنامه جام جم احضار و تذکرات لازم به وی داده شد.
وی خاطرنشان کرد: پیرو تذکر داده‌شده به روزنامه مورد نظر قرار بر این شد در شماره بعدی اصلاحیه و عذرخواهی نسبت به کسانی که از این قضیه متضرر شده‌اند در همان صفحه از روزنامه درج شود .
دادستان عمومی و انقلاب مراغه ادامه داد: در اصل، دادستانی همانند دیگر مردم از بدو اتفاقات پیگیر قضیه بوده و به ‌هیچ ‌عنوان اجازه چنین اقدامی را نخواهد داد که اسامی شهدا از سر درب مدارس برداشته شود.
وی افزود: پس از شکایتی که از سوی آموزش‌ و پرورش مبنی بر نشر اکاذیب صورت گرفته‌شده بود و بررسی‌های دادستانی متوجه شدیم که نام تمامی ۱۳۵ مدرسه که به نام شهدا مزین بوده‌اند در جای خود هستند، ولی در دو مدرسه به ‌طور غیر عمد اسامی شهدا در حین تلفیق مدارس تغییر یافته بود که با نامه‌ای از سوی آموزش‌ و پرورش، مسئولان این اداره درصدد جبران و اصلاح آن‌ها خواهند بود.

ارسال نظرات