عضو هیئت مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان:

وضعیت روزهای خطرناک و خیلی خطرناک در هوای خرم آباد افزایش یافته است

عضو هیئت مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان گفت: وضعیت روزهای خطرناک و خیلی خطرناک در هوای خرم آباد افزایش یافته است
کد خبر: ۸۶۲۳۲۳۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، مهران زند در کارگروه محیط زیست اتاق فکر استان لرستان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: ذرات کمتر از 10 میکرون در هوای خرم آباد به شدت افزایش یافته است از این رو شاهد افزایش روزهای خطرناک و خیلی خطرناک آلودگی هوا در این شهر هستیم.

وی با بیان اینکه خرم آباد آن شهر پاکی که تصور می کنیم، نیست افزود: در بحث منابع آب نیز شاهد کاهش سطح آب های زیرزمینی در استان هستیم به گونه ای که در کوهدشت با خطر نشست زمین مواجه هستیم.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان گفت: در استان بر اساس سه فاکتور پهنه پندی اقلیمی، نوع تولیدات زراعی هر منطقه و بهره برداران و مشخصات آنها طرحی در سازمان جهاد کشاورزی استان در دست تدوین است که بر اساس آن یک سامانه در GIS تعریف می شود و در قالب آن پهنه هاییبر اساس مولفه های مورد نظر تعریف می شوند تا مروجان کشاورزی استان بر اساس شرایط منطقه ای و تخصص های خود در سطح استان توزیع شوند. معتقدیم که اجرای این طرح کارآیی بهره برداری از امکانت در بخش کشاورزی را افزایش می دهد.

زند با اشاره به اینکه طرح آمایش سرزمینی بخش کشاورزی قبل از انقلاب توسط یک گروه فرانسوی انجام شده است و بعد از انقلاب هم معاونت برنامه ریزی سازمان مدیریت پیگیر این قضیه بوده است ادامه داد: در استان لرستان نیز استانداری مطالعاتی را در سال 92 انجام داده است که این مطالعات برای ارزیابی به مرکز تحقیقات کشاورزی استان واگذار شد که متاسفانه دارای مشکلاتی بود ولی باز هم با این حال به آن استناد نمی شود.

ارسال نظرات