با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان عملیات گازرسانی به روستاهای ترکان، هرابرجان ، رحمت آباد و حسین آباد با برآورد اعتباری افزون بر 23 میلیارد ریال آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۲۳۲۴۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم،رئیس امور مهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز استان یزد در این مراسم گفت: هم اکنون در استان یزد 18 شهر و 173 روستا از نعمت گاز برخوردار می باشند.

عزیز الله مولودی افزود: در شهرستان خاتم نیز علاوه بر شهرهای هرات و مروست شش روستا نیز از نعمت گاز برخوردار می باشند همچنین گازرسانی به 11 روستا نیز در حال انجام می باشد و امید داریم تا پایان سال نیز این 11 روستا از نعمت گاز برخوردار شوند.
وی اظهار داشت: تا کنون در خاتم 285 کیلومتر لوله گذاری از نوع فلزی و پلی اتیلین اجراء شده است دو ایستگاه تقلیل فشار ،پنج ایستگاه تی بی اس و حدود5 هزار و 100 انشعاب نیز به 6هزار 650مشترک واگذار شده است.
وی بیان کرد: پروژه مذکور با لوله گذاری به طول 29 کیلومتر و شبکه تغذیه ای به طول بیش از 3 کیلومتر ، یک عدد ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس (با ظرفیت 5 هزار متر مکعب بر ساعت) یک عدد ایستگاه سی جی اس ( با ظرفیت 10 هزار متر مکعب بر ساعت و 350 انشعاب خانگی و تجاری آغاز شده است.
وی از مزایای خوب این پروژه به برخوردار بودن از یک ایستگاه تقلیل فشار مجزا اشاره کرد و ادامه داد: چهار روستای ذکر شده بطور مستقیم از لوله اصلی ، گاز وارد شبکه آنها می شود که این یک مزیت بسیار خوب بشمار می آید.
رئیس امور مهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز استان یزد مدت اجرای این پروژه را 10 ماهه اعلام کرد و گفت: برآورد اعتباری این پروژه در حدود 23 میلیارد ریال می باشد که به احتمال زیاد در حدود 30 میلیارد ریال باید هزینه شود.
وی در پایان پیگیری های محمد زاده رحمانی فرماندار خاتم را یکی از دلایل اجرای این پروژه دانست و از ایشان تقدیر و تشکر کرد.
در ابتدای این مراسم همچنین فرماندار خاتم از شروع احداث چند واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی اين منطقه خبر داد و گفت: روستاهای هرابرجان و ترکان از ظرفیت گردشگری خوبی نيز برخوردار می باشند که با حوزه گردشگری که در مثلث شهربابک، خاتم و بوانات تعريف كرده ايم از ظرفیت این روستاها نیز در این زمینه استفاداه خواهد شد.
محمد زاده رحمانی همچنین از تعریض و بهسازی جاده هرات- هرابرجان خبر داد و افزود: امید داریم تا با تكميل و افتتاح محور ابركوه - مروست شاهد افزايش تردد از اين دهستان باشيم.
وی در پایان از کلنگ زنی گازرسانی به دهستان چاهک در دهه فجر امسال خبر داد.

ارسال نظرات