رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دلیجان گفت: از ابتدای سال تاکنون 11 وقف از سوی واقفان این شهرستان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۸۶۲۳۲۸۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در اراک، با اشاره به سنت حسنه وقف اظهار داشت: وقف سنت حسنه و ماندگاری است که خوشبختانه در جامعه امروز در حال احیا شدن بوده و توانسته جایگاه خود را پیدا کند ولی این جایگاه هنوز مطلوب نیست و باید تا می‌توان با قدرت بیشتر و برنامه‌ریزی بهتری در این مسیر قدم برداشت.

وی لزوم گسترش فرهنگ وقف را ضروری دانست و افزود: وقف در حقیقت کمک به عموم افراد در جامعه بوده و از ارزش والایی برخوردار بوده که به طور قطع گسترش این فرهنگ دینی کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دلیجان تصریح کرد: هرکدام از ما به نوبه خود و توانایی که داریم می توانیم واقف باشیم به شرط اینکه شرایط وقف را بدانیم و مقتضیات و نیازهای زمان خود پیش ببریم دراین زمینه به غیر از فرهنگ سازی از سوی رسانه ها، مسئولان امر به خصوص متولیان اوقاف وظایف مهمتری به عهده دارند.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به ثبت 11 وقف در شهرستان دلیجان گفت: از ابتدای سال تاکنون 11 وقف در این شهرستان به ثبت رسیده است و چندی پیش نیز دو وقف جدید به ارزش یک‌میلیارد و 600 میلیون ریال از سوی واقفان دلیجان رقم خورد.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز اقدامات فرهنگی و فعالیت در این حوزه یکی از نیازهای جامعه است یکی از واقفان روستای راوه دلیجان زمینی به مساحت 185 مترمربع به منظور ایجاد فضای فرهنگی وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دلیجان تصریح کرد: یکی دیگر از واقفان شهر نراق یک باب واحد مسکونی به مساحت 290 مترمربع را به منظور تامین هزینه‌های جاری مسجد جامع این شهر وقف کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات