جولان سگ‌های ولگرد در نیر که گاهی به صورت گروهی در نقاط مختلف شهر پرسه می زنند آسایش و امنیت مردم را بر هم زده و چهره خیابان‌ها و معابر شهر را مخدوش کرده است.
کد خبر: ۸۶۲۳۲۸۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، متأسفانه مدتی است که وجود سگ های ولگرد در کوچه ها و معابر سطح شهر نیر به یک معضل جدی برای شهر و شهروندان بدل شده و این موضوع نارضایتی گسترده ای را در پی داشته است. سگ هایی که گاهی به صورت گروهی در نقاط مختلف شهر پرسه می زنند و شب ها با سر و صدای خود موجب برهم زدن آسایش شهروندان می شوند.

حتی خیابان اصلی نیر، جولانگاه این حیوانات ولگرد شده است که این وضعیت، چهره شهر را زشت نموده و وجود این حیوانات در معابر، موجب رعب و وحشت در میان زنان و کودکان شده است.

اما مشکلات ناشی از وجود این سگ ها تنها در ایجاد رعب و وحشت و زشت کردن وجه شهر خلاصه نمی شود بلکه از نظر بهداشتی نیز مشکلاتی را به همراه دارد که از مهم ترین آنها شیوع بیماری های مشترک بین حیوان و انسان مانند هاری، کیست هیداتیک، سالک، کالا آزار و برسلوز است.

وجود گله‌ای سگ‌ها در برخی از نقاط شهر باعث ایجاد رعب و وحشت برای مردم شهرستان شده و علاوه بر مشکلاتی که در زمینه آسایشی ایجاد کرده، با پاره کردن کیسه های زباله بهداشت و نظافت شهر را زیر سوال می برد.

هر چند سگ از جمله نخستین حیواناتی است که به وسیله بشر اهلی شد اما برخی سگ‌ها و به ویژه‌ سگ‌هایی که نام ولگرد را با خود یدک می‌کشند، می‌توانند موجب گزند و زیان جسمی، روحی و مالی را برای انسان شوند.

صدای زوزه این حیوانات در آخر شب و اوایل صبح نیز موجب بر هم زدن آرامش مردم در برخی از مناطق حاشیه‌نشین شهر شده و البته این مشکل در سال های قبل نیز گریبان گیر شهر بود ولی در آن زمان شهرداری اقدام به از بین بردن تعداد قابل توجهی از این حیوانات نمود لذا با توجه به پتانسیل بالای سگ ها در تولید مثل و افزایش نگران کننده تعداد آنها و همچنین مخاطراتی که از طرف این حیوانات متوجه شهروندان است ضرورت دارد تا مسئولین ذیربط جهت رفع این معضل که آرامش و سلامت مردم را هدف قرار داده است، تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

بر اساس منابع علمی مشخص شده است که از میان ۴۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوان حدود ۱۰۰بیماری ازسگ به انسان منتقل می شود از جمله مهمترین آنها می‌توان به بیماریهایی نظیر هاری، کیست هیداتیک، سالک، کالاآزار، لاروهای مهاجر احشایی بروسلوز و لپتوسپیروز اشاره کرد.

ارسال نظرات