امام جمعه اردکان :

باید از ابزار هنر برای احیای فرهنگ دینی و بومی شهر اردکان استفاده کرد

امام جمعه اردکان در دیدار با اعضای کانون بسیج هنرمندان شهرستان گفت : باید از ابزار هنر برای احیای فرهنگ دینی و بومی شهر اردکان استفاده کرد .
کد خبر: ۸۶۲۳۳۰۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در این دیدار با اشاره به اهمیت عضویت در بسیج گفت : در زمان ما وجهه هنر و هنرمند آسیب دیده است و عضویت داوطلبانه یک هنرمند در بسیج تبلیغی برای نظام و بسیج است و این عضویت ارزش دارد .

وی افزود : مطالب زیادی در مبحث هنر در دین اسلام مطرح شده که نشان دهنده آن است که اسلام هرگز با هنرهای ارزشی مخالف نبوده و نیست بلکه اسلام مروج هنر بوده و در آن بر هنرهای ارزشی تأکید شده است .

امام جمعه اردکان ضمن تأکید بر لزوم توجه به رشته های هنری در مدارس گفت : باید ارزش دادن به هنر در مدارس بیشتر بشود و به استعداد دانش آموزان در جهت تحصیل در رشته های هنری اهمیت بیشتری بدهیم .

وی اظهار داشت : باید با استعداد یابی در میان جوانان علاقمند در زمینه کادرسازی هنرمندان تلاش کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن هشدار در مورد از بین رفتن فرهنگ بومی و دینی مردم اردکان گفت : باید از ابزار هنر برای احیای فرهنگ دینی و بومی این شهر استفاده کرد .

وی با اشاره به فرهنگ و تاریخ اردکان و وجود بزرگان و همچنین میراث فرهنگی و آثار باستانی متعدد در شهر گفت : وسائل ارتباط جمعی جدید نباید موجب از دست دادن فرهنگ بومی ما بشود .

امام جمعه اردکان از گسترش بی خیالی نسبت به معظلات جامعه و مشکلات خانواده به عنوان یکی از خطرات تهدید کننده فرهنگ اردکان نام برد .

وی افزود : حضور افراد غیربومی در شهر زیاد شده است بگونه ای که امروز 70 درصد از طلاب حوزه علمیه اردکان از افراد غیر بومی هستند و جذب طلبه بومی کاهش یافته است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر از هنرمندان خواست در زمینه جذب طلبه بومی در حوزه علمیه تلاش کنند چرا که نسل طلبه و روحانی بومی در اردکان در حال انقراض است .

در ابتدای این دیدار مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان اردکان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مدت یک سال گذشته و برنامه های آینده این کانون ارائه کرد .


ارسال نظرات