وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی گفت که از منتشر شدن فیلم بازداشت ملوانان آمریکایی در ایران خشمگین شده است.
کد خبر: ۸۶۲۳۳۴۲
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان   "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز در واکنش به پخش فیلم نظامیان آمریکایی بازداشت شده در ایران گفت: این خیلی خیلی تاسف آور و نامناسب بود و من به عنوان یک ملوان سابق و عضو ارتش، خشمگین شده و این موضوع را مستقیما به همتای خود ابراز می‌دارم.
 
تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که ۱۰ ملوان آمریکایی پس از آنکه وارد حریم آبی ایران شده بودند، بازداشت شدند. یکی از تصاویر ویدیویی‌ نشان می‌داد که یکی از ملوانان به دلیل این اقدام عذرخواهی می‌کند اگر چه مقامات آمریکایی اصرار دارند که هیچگونه عذرخواهی رسمی از ایرانیان انجام نداده‌اند.
 
کری در بخشی دیگر از سخنانش درباره آزاد شدن تعدادی از شهروندان آمریکایی از بازداشت ایران، گفت: ما معتقدیم که بازگرداندن شهروندانمان به خانه خوب بوده و این مهم است.
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از توقیف ۲ شناور رزمی آمریکایی و بازداشت ۱۰ تفنگدار این کشور در پی ورود غیرقانونی آنها به حریم آبهای ایران خبر داده بود.
 
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیرعمدی بودن ورود غیرقانونی و غیرمجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رهاسازی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آبهای بین‌المللی خبر داد.
 
این اطلاعیه با تأکید بر "آمریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند" آورده است: تفنگداران دریایی دستگیر شده لحظاتی قبل با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آبهای بین‌المللی رها شدند.
منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظرات