نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

دستورات قرآني مبناي كار تربيتي حلقه هاي صالحين قرار گيرد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: دستورات قرآنی و احکام اسلامی مبنای کار تربیتی و خوراک حلقه های صالحین قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۲۳۳۹۲
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی در جمع سرمربیان صالحین استان سمنان اظهار داشت: یکی از برکات جمهوری اسلامی حلقات صالحین است که رو به رشد و پیشرفت است و برکات آن نیز زیاد می باشد.

وي با تأکید براهمیت کار تربیتی، افزود: کار تعلیم و تربیت کاری امامی و پیغمبری است، انسان سازی کار انبیاء و معصومین است.

نماینده ولی فقیه در استانسمنان تصریح کرد: کار تربیتی کار سخت و طاقت فرسایی است که پیامبران ائمه معصومین برای این کار از خداوند طلب یاری می کردند.

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان با بیان اینکه هر کاری که برای خدا باشد ماندگار است، عنوان کرد: کار تربیتی و حلقه های صالحین از کارهای نیکویی است که ماندگار و ابدی است.

شاهچراغی بااشاره به تأثیرگذاری اخلاق نیک در تعلیم و تربیت اظهار کرد: اخلاق نیکو و برخورد همراه با تکریم و احترام به خصوص با نوجوانان و جوانان هرگز گم نمی شود و تأثیرات خوبی دارد.

وی نقش معلمان و مربیان تربیتی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: همانطور که اساتید امام خمینی (ره) به اساتید و معلمان خود افتخار می کرد و مربیان تربیتی باید طوری کار کنند که شاگردان به استاد خود افتخار کنند و معلمان نیز به متربیان خود افتخار کند.

نماینده ولی فقیه و استاد شجره طیبه صالحین در استان سمنان با بیان اینکه تربیت و تأدیب زمان می برد، اظهار کرد: کار تعلیم و تربیت، جهشی نیست و نباید انتظار داشت به سرعت جواب دهد، بلکه نیاز به زمان دارد و لازمه آن صبر و تحمل و ثبات قدم است.

شاهچراغی با تأکید بر اینکه دستورات قرآنی و احکام اسلامی مبنای کار تربیتی و خوراک حلقه های صالحین قرار گیرد، عنوان کرد: مباحث اعتقادی و احکام شرعی از مهمترین موضوعاتی است که متربیان حلقه های صالحین باید به آن ها آگاه باشند و باید بر اعتقاد و عقیده تکیه کرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان با بیان اینکه از مهمترین موضوعات اعتقادی، ولایت است، اظهار کرد: مربیان حتماً باید روی موضوع ولایت برنامه ریزی کنند تا متربیان ولایتمدار باشند؛ چرا که راه ولایت، صراط مستقیم و هر راهی غیر از آن گمراهی است و به مقصد نمی رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار