بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما:

آقای هاشمی! چه شده که اکنون مدعی آزاد اندیشی شده‌اید؟!

شنیده‌ایم اخیرا در باب اهمیت کرسی‌های آزاد اندیشی و لزوم توجه به آن اظهار نظر فرموده‌اید! شنیدن چنین حرفی آن هم از زبان کسی صدای هر منتقدی را در گلو خفه می‌کرد بهت و حیرت جامعه دانشجویی را برانگیخت.
کد خبر: ۸۶۲۳۴۲۸
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در نمه ای سرگشاده از حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی برای اظهارات اخیرش درباره برگزاری کرسی های آزاد اندیشی انتقاد کرد؛ متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای هاشمی رفسنجانی
سلام علیکم
احتراما به استحضار می رساند پیرو سخنان روزهای اخیرتان نکاتی به ذهنمان رسید که لازم دانستیم با شما در میان بگذاریم.
۱-شما در نامه اخیرتان به مناسبت اجرایی شدن توافق برجام ((لغو تمام تحریم‌ها!!!)) را تبریک گفته اید.شبیه این سخن را هم مکرر پیش از این  از رئیس جمهور محترم و تیم مذاکره کننده مان شنیده ایم.ادعایی که طرف مقابل –آمریکایی ها- که باید تحریم های ظالمانه را لغو کنند از اساس رد کرده و همواره تاکید کرده اند با برجام همچنان ساختار اصلی تحریم ها باقی می ماند و تنها تعداد محدودی از تحریم های مرتبط با هسته ای در بازه زمانی ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز تعلیق می شوند.جناب هاشمی شما را برخی سیاستمدار کارکشته و با تجربه می دانند.شما خوب می دانید که آن چه که در اختلافات بین کشورها ملاک است اسناد و متن توافق بین کشورهاست و نه گفته ها و آرزوهای دولتمردان...براساس کدام بند برجام شما ادعا می کنید که کلیه تحریم ها لغو می شود؟سئوالی که با وجود تکرار آن در چند ماه گذشته  از سوی کارشناسان خبره و دلسوز پاسخ درخوری از سوی رئیس جمهور و مسئولان تیم مذاکره کننده کشورمان نیافته است.

۲-چناب هاشمی! شما در این نامه بار دیگر شیطان بزرگ را بزک کرده و اقدام خصمانه آمریکایی ها و بی منطقی و بهانه گیری طرف غربی در تصویب شش قطعنامه ظالمانه علیه کشورمان را توجیه کرده و به دولت قبل نسبت داده اید.این در حالی است که در این باره آقای روحانی رئیس جمهور محترم-دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت اصلاحات-در کتاب خاطرات هسته ای خود  صفحه 599تحت عنوان «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» می نویسد:«اروپا در مذاکرات تهران تعهد کرده بود تا زمانی که فعالیت نطنز آغاز نشده است، از ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنیت جلوگیری کند ولی در بهمن 1384 در شرایطی پرونده هسته ای به شورای امنیت ارجاع شد که نطنز در تعلیق بود بنابراین اروپا تعهد خود را نقض کرده بود.» 
حسن  روحانی در صفحه  611 همین کتاب نیز می نویسد:«در دولت نهم هم تعلیق نطنز هشت ماه ادامه یافت و حتی اگر شورای حکام به دلیل راه اندازی یو سی اف اصفهان، پرونده را به شورای امنیت ارجاع نمی داد و پرونده در آژانس می ماند بی تردید نطنز به آن زودی راه اندازی نمی شد و مسیر مذاکرات ادامه می یافت. راه اندازی نطنز در وافع پاسخ به اقدام غیر منطقی شورای حکام آژانس بود ... اساسا دولت نهم در هیچ موردی تعلیق را به انتخاب خود نشکست، تعلیق اصفهان که در دولت هشتم شکسته شد و تعلیق نطنز هم به دلیل ارجاع پرونده به شورای امنیت شکسته شد.» 
 جناب هاشمی اولا : طبق گفته های رئیس جمهور محترم ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل ربطی به دولت قبل نداشت، بلکه مسئولان مذاکره کننده در دولت اصلاحات تعهداتی به سه کشور اروپایی داده بودند که غربی ها  تعهداتشان را نقض کردند و بدون هیچ منطق و دلیلی، پرونده ایران را در سال 84 به شورای امنیت بردند. در ثانی ظاهرا جنابتان!فراموش کرده است که رفع تعلیق و پلمپ از تاسیسات هسته ای اواخر دولت اصلاحات برداشته شد.جناب هاشمی شما چه اصراری دارید با توجه به خصومت های شخصی تان با دولت قبل بدعهدی غربی ها و آمریکایی ها را توجیه و بزک کرده و  بار تحریم های ظالمانه دشمنان را به دوش دولت قبل بیاندازید؟

۳-جناب آقای هاشمی!در باب آنچه شما فتح الفتوح هسته ای می نامید.یک سئوال اساسی مطرح است.اولا امتیازاتی که.به ادعای تیم مذاکره کننده بدست امده است ما به ازای کدام دستاوردها بود.غیر از مقاومت و ایستادگی ملت ایران  و مجاهدت  دانشمندان جوان هسته ای و در راس آنان خون پاک شهدای هسته ای که از قضا در هشت ساله دولت نهم و دهم حاصل شده است؟

۴- آمريکايي¬ها که از آغاز فصل جدید مذاکرات هسته ای با ایران متعهد شده بودند در قبال شفافیت بیشتر، حقوق هسته ای ایران را به رسمیت شناخته و تحریم ها علیه کشورمان را لغو کرده و از وضع تحریم های جدید علیه کشورمان خودداری کنند، پس از دو سال و اندی مذاکره و پایبندی ایران به تعهداتش، اما همچنان از زبان تحریم و تهدید سخن می گویند.همه آنچه که طرف مقابل در مذاکرات قول داده بود یکی پس از دیگری در حال نقض شدن است.از وضع تحریم های جدید به بهانه مبارزه با تروریسم و حقوق بشر گرفته تا مسئله موشکی و توهین بی سابقه در تصویب قانون ممنوعیت صدور روادید برای کسانی که به ایران سفر کرده و قصد سفر به امریکا را دارند.آقای هاشمی قطعا این را فراموش نکرده اید که هنوز ساعتی از نامه تبریک شما و  شادی مستانه برخی ساده انگاران و سهل اندیشان داخلی نگذشته بود که وزارت خزانه داری آمریکا ۱۱ فرد و شرکت ایرانی را به لیست تحریم تحریم های ظالمانه خود افزود. چه اتلزامی دارید که در همه حال از قول و لفعل آمریکایی ها دفاع کنید؟

۵- شنیده ایم اخیرا در باب اهمیت کرسی های آزاد اندیشی و لزوم توجه به آن اظهار نظر فرموده اید! شنیدن چنین حرفی آن هم از زبان کسی که در دوران هشت ساله ریاست جمهوری خود؛ مخالفت که هیچ! حتی کوچکترین نقد را هم بر نمی تابید و هر صدای منتقدی را در گلو خفه می کرد بهت و حیرت جامعه دانشجویی را برانگیخت. شما را چه شده است؟ آن زمان که در صدر دولت حضور داشتید و رهبر معظم انقلاب هم بر لزوم سیاسی بودن و آزاداندیشی در فضای دانشگاه ها تاکید می کردند چنین اظهارات شاذی بیان نمی کردید.اما اکنون مدعی آزاد اندیشی شده اید؟! «چند سال پیش یک حرف مهمی رهبری زدند در مورد کرسی‌های آزاد اندیشی ولی نه خود پیگیری کردند و نه آنها که خیلی ذوب در ولایت هستند.»شاید شما به خاطر کهولت سن فراموش کرده باشید اما ما به شما یادآوری می کنیم که تنها شخصیتی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بین و در متن دانشجویان بوده و تا به امروز هم این رابطه را حفظ کرده است مقام معظم رهبری هستند.یک جستجوی ساده در اینترنت مشخص می کند که برخلاف اظهارات عجیب حضرتعالی رهبر انقلاب از سال ۸۸ تا کنون بیش از ۱۰ بار فقط در دیدارهای عمومی بر مسئله کرسی های آزاداندیشی تاکید و از عدم جدیت در این امر گلایه کرده اند.

6-جناب آقای هاشمی! حرف برای گفتن بسیار است ولی بیان همه آنها در این وجیزه نمیگنجد و ان شاالله در زمان مناسب با شما در میان خواهیم گذاشت. لکن در این مقال با توجه به اینکه موضوع کرسی های آزاد اندیشی اخیرا دغدغه شما شده است بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما رسما از جناب عالی دعوت می نماید تا در هر زمان که شما صلاح بدانید میزبان شما در یک کرسی آزاد اندیشی باشیم. 

و من الله التوفیق
بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما


ارسال نظرات